fredag 22 augusti 2014

Trädgårdsfix med Matte och ny kompis !

Japp, i veckan har jag och Matte försökt att ställa i ordning lite i trädgården.
Matte började med att ta bort alla vissna örter i trädgårdslandet.
 Jag kände ju genast att, här får jag nog rycka in så att det händer lite.

Först fick jag ju känna på jorden. 
Lagom grävvänlig tyckte jag.

En stackars Timjanväxt stod kvar.
Öh, Matte, är vi säkra på att vi ska låta denna stackaren stå kvar eller?

Matte tog som vanligt alldeles för lång tid på sig att svara, så jag tog ett eget beslut.
Jag började helt enkelt att gräva.

Sen tyckte jag allt att gräsmattan behövde räfsas till lite.
Arbetsvillig som jag är, tog jag tag även i detta.

Räfsa, check !

Du, Matte, hur skulle det vara om du släppte kameran lite och kanske hjälpte till ?

Sen kom hon med den här meckapären. Jisses, tänkte jag, vad ska hon nu hitta på?
Jag fick ju såklart undersöka den grundligt innan jag våga låta Matte hantera den.

Ja, det är grönt Matte ! Kör på, jag softar lite här i skuggan med min "cigarr"

Frågor eller !?

Jag, Husse och Matte har varit och hälsat på Hussefar och Hussemor.
Jag tror jag smäller av, dom hade också en hund !
Alla, nästan alla vi träffat har hund. Hur ska då JAG hamna i centrum !?

Men vi hade himla roligt, jag och Chicco !

Jag tar kurvan i full fart
  
Jag fintar och gör en helomvändning och...
...Tadaaa ! 
Snabb som få, det är jag det !

Närkamp...

Ser ni, ser ni, jag som är överst ! Hoho, ser ni, kolla va !
 
 Tjoho, kom igen då !

Oh shit, han är efter mig. UR VÄGEN ALLA !!!

En dag full av bus=)

//Kelli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar