onsdag 3 september 2014

Varit på kollo hos min Moster !

Jag har varit på "kollo" i ett par dagar då Husse och Matte vart i utlandet. Tydligen hade dom beställt den resan långt innan jag kom in i deras liv då dom inte skulle skaffa valp förrän till hösten.
Men då sa Mattes syster, min "moster", att hon ställer upp med passning om dom skaffade mig!
Hade inte moster erbjudit sig med detta, hade jag inte varit i den familj där jag är nu.

Tack Moster !!

Moster har tre stycken Riesenschnauzrar!!! Tror ni att jag haft det festligt eller !?

Mina "kusiner"

Oj, oj, oj vad jag fått ligga i för att dom endast skulle bry sig om mig mig mig och ingen annan. Tydligen är jag ganska framfusig enligt moster. Hon menar på att jag inte riktigt förstår mitt eget bästa och att jag inte backar undan lite när dom stora säger ifrån.
Men alltså, kom igen, jag är ju bara en valpis! Jag vill ju bara leka hela dagarna långa !

Superroligt har jag haft det, men klart att jag saknat Matte och Husse lite grann.
(Matte sa att detta måste jag skriva, annars får jag ingen knäckebrödshalva med leverpastej på efter maten )

Jag har försökt att skaffa mig nya vänner på brukshundsklubben. Gick tydligen sådär =)
Det visade sig att jag hade lite mer energi och vilja att leka än vad alla dom andra tråkmånsarna hade.
 
När Matte och Husse kom och hämtade mig tidigt på morgonen när dom landat med flyget, då kan ni tro att jag blev glad. Jisses vad glad jag blev !
Dom var visst lite oroliga, att jag skulle vilja stanna kvar och busa med min "nya" flock. Men vet ni, det tar faktiskt en hel del på krafterna. Även på den bästa av alla valpar =) Jag får ju hälsa på kusinerna närhelst jag vill !

Matte skulle sopa uppfarten häromdagen. I vanlig ordning kände jag att jag nog får ge en hjälpande hand. Jisses, i hennes takt hade det ju tagit hela dagen.

Matte, vänta lite nu så ska jag hjälpa dig

Sådärja, ett fast och stadigt grepp

Vart ska det sopas Matte?

Äh, kom igen va, vi busar lite istället ! ?

Jag är nu 16 veckor gammal, alltså en ganska stor tjej! 17,5 kg vägde jag igår.
Det går dagar då jag inte kissar inomhus. Tydligen ska det göras utomhus. Jag förstår inte riktigt grejen där, det är lixom rätt så mycket mer bekvämt att bara lätta lite på trycket på plats.
Men ska jag vara ärlig är det ganska skönt att bara gny till lite,så tar Husse eller Matte med mig ut, så kan jag kissa var jag vill! Känner mig lite som dom stora hundarna då!

Ser ju knappt att ni har valp Matte

Lite grönare fläckar här och var, vad gör det? Bra gödning ju !
Jag har i alla fall gjort ordentliga avtryck hos Matte.
Tydligen hade hon väckt Husse i sömnen, nästan puttat av honom från sängen och sagt åt honom att "gå och kissa"
Husse satt livrädd på sängkanten och sa: "men, men, jag behöver inte kissa..?"
Matte skrattade nästan ihjäl sig när hon vaknade till och insåg vad hon sysslade med!

Ja,jisses. Hur ska JAG bli med en sådan knasboll till Matte!?

Det har varit väldigt mycket bus blandat med mys sen jag kom hem igen. Matte och Husse verkar ha hämtat nya krafter och tag för att ge mig all tid dom har! Dom har tom bokat in mig på en valpkurs nu i september. Det ska bli så spännande !

Mys med knaprande på en tuggring i Mattes knä

Fått en ny pipleksak!

Vi hörs va ?=)
 //Kelli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar