tisdag 19 augusti 2014

Igelkottsspan

Vet ni, idag när jag var ute så fick jag nos på någonting. En igelkott. Jag smög som en katt längs staketet. Men den rackaren vågade sig visst inte in på andra sidan. Bra sa Matte, tydligen är dom små kottarna fulla med loppor och trams.
Fräscht ju.
 Jag fick upp ett spår

 Hallå, kan du inte vara igelkott nog och komma över på denna sidan staketet?

 Hörru, din mespotta !

Äh, kom igen Matte, vi hittar på något annat va?

Kampa med brandslang är skoj!
Ska du vara med eller ?

Öh, Matte, lägg ifrån dig kameran nu och busa med mig va !

Vad säger ni Husse och Matte, kanske dags att vi satsar på en ny bil va ? 
Något mer i min stil ?
Såhär kan vi ju inte ha det. Det handlar om trafiksäkerhet bla. 
Har ni inte greppat det ?

Färden gick mot hänget vid skogen. Där busade Husse och Matte med mig. 
Plötsligt så försvann Husse. Men ser ni, jag hittade honom ganska snart liggandes bakom en stock! 
Vilken en.

Jaha, och nu då ? Vad ska vi nu hitta på ?

Husse la ett litet spår medans jag och Matte hade vätskekontroll.

Jag söker...




Happ, nu då ? Vad händer nu då ? 
Hallå, jag är ganska så färdig med sökandet!

Eftermiddagsvila i skön avslappnad stil ala Schnauzer.


//Kelli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar