måndag 11 augusti 2014

Nya upptäckter och bus med "kusinerna"

I morse fick jag hänga med till Mattes jobb ett litet tag. Hon jobbar hos en veterinär.
Husse kom och hämtade mig ganska snart, men det vart spännande det lilla jag var där!
Såklart smög jag som en katt och spanade in alla, och sen när vi kom ut till Mattes arbetsplats satt där en massa hundar i alla dess storlekar och dom skällde och viftade på svansen när vi kom in. 
Knepigt släkte det där.
Jag blev superglad när Husse äntligen kom och hämtade mig.

När Matte kommit hem till oss sen och hon hade vilat lite, så åkte vi bilen till en stooor djurbutik! 
Oj, oj, oj vad det fanns grejor där!
Matte och Husse shoppade tydligen ett halsband, kammar, saxar och sånt tråkigt till mig.

Jag, jag siktade minsann in mig på godsakerna jag. Precis när Husse skulle betala fattade jag tycke för en jättekorg med grisöron! Åhhh...
Och vet ni? Tanten bakom disken kom fram också fick jag ett! Snacka om att jag blev överlycklig!
Såpass att jag morrade åt Matte när hon skulle ta upp mig i bilen.
Men det var visst inte okej. Matte blev lite bestämd där för ett tag,
Jaja. Jag fick ju tillbaka grisörat när jag lugnade mig igen=)

Efteråt körde vi ut i skogen en liten runda. Jag uppförde mig inte helt exemplariskt idag, men alltså, det är ju helt nytt allting! Alla dofter!
Hihi, och sen, när jag skulle käka min lunch, då kom det fram en höna som vart på väg fram till min matskål! Hallå, min matskål!

Igår var vi hos Mattemor och mina "nya" kusiner. Två stycken nästan likadana som mig. Fast dom var ju löjligt små. Tydligen kallas dom för Dvärgschnauzrar.
Keilia och Sixxten heter dom. Jätteroligt att busa med dom ska jag tala om för er!
Dit vill jag lätt fler gånger!

Sixxten verkade dock tröttna på mig efter ett tag, men jag är ju bara valp, så jag greppar inte riktigt det här med "lagom" bus=)
Jag spanar in mitt "byte"
Lite ögonkontakt
Vad säger du, kom igen nu va?

Men du, släpp loss lite nu!

Okej, då kör vi! Sista monstret till vattenskålen är en mes!

Kom igen nu va, redan trött !?

Mattemor verkade i alla fall gilla att ha mig där <3

Efter allt bus fann jag äntligen lite ro i skuggan. Supermysigt <3

Tills vi hörs, ha det fint!
//Kelli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar