fredag 15 augusti 2014

Det här med att bli rumsren

Jag var superduktig häromdagen då jag inte kissade inomhus på en HEL dag! 
Matte och Husse verkade rätt så nöjda över detta. 
Så för att deras egon inte skulle rinna över allt för mycket, kontrade jag med att kissa inne hela 3 gånger idag. 
Rätt så nöjd med detta.
 
 
Idag har jag testat på en ny grej. Matte har en jätterolig pipleksak. När jag tar den och busar med den, så säger Matte "får jag den". Jag ger den till Matte och jag får en godis! Jag börjar få kläm på vad det är Matte vill ha ut av detta. Fast givetvis bara när jag själv tycker att det är skoj.

Vi har även varit nere vid havet då Matte och Husse tänkte att Riesen + vatten = Succé.
Visst. 
Om det inte vore halv storm och typ 10 grader i vattnet. 
 
Skojade dom med mig eller!?
Jag hörde ju inte vad jag själv tänkte så mycket som det blåste.
Och Matte stod där i vattnet och försökte busa med mig. Bara det att vågorna blev ju ännu högre när hon stod där i, så som hon huttrade och frös. 
Sicken en va?

Kom igen Matte, menar du allvar att vi ska gå i där?

Du skojar med mig va?
 
Är du på riktigt eller, det är typ 10 grader i vattnet!?
 
Jag får väl kolla läget lite ändå...

Nä, nu drar vi va
 
Rätt så mycket skönare på land. Husse och Matte käkade varsin glass och jag låg och njöt.

Den här fina solrosen såg vi när vi var på promenad. Den stod där alldeles ensam och då var ju Matte snabb med att ta upp upp kameran. Ja, tänk om den plötsligt skulle flyga iväg?

Jag spanade in havet innan vi drog hemåt. 
Det var ju trots allt ganska spännande fast det var så blåsigt idag.
 
Mmm, kanske, kanske nästa gång...
Men, nu drar vi hem va?

Ses!
//Kelli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar