tisdag 5 augusti 2014

Social träning och allmänt mys i trädgården!

Idag har jag tydligen fått lite social träning som Matte så fint kallade det. Vi har hela familjen varit och hälsat på hos Mattes mormor och så har vi varit hos Anita.
Jag har fått gå i koppel inne i storstaden!
Först tyckte jag att det var väldigt spännande med alla dom här fyrhjulade monstren, men efter ett tag blev dom bara allmänt tråkiga då det fanns ett överflöd av dom.
Matte och Husse kallar dom för bilar.
Det var så spännande med alla nya dofter så jag höll på att bli tokig!

Tydligen fick jag tre tassar av fyra möjliga på mitt koppelgående idag!

När vi var uppe hos Mattes mormor, kom även Mattes mamma, alltså min Mattemor upp och ville kolla in mig! Hon hade med sig en present till mig! Husse höll för ögonen när jag fick den, jag förstår inte alls varför? En jättesöt rosa gris som knappt låter något alls!? Jag blev superglad!

Efter ett tag blev jag så trött av att träffa allt nytt folk, så jag somnade med kopplet på mig och min leksak under hakan!
Men jag vilade gott i alla fall!

När vi äntligen kom hem var jag så trött, men gissa vem som satt i vår trädgård och väntade? Jo Hussemor som var med i Norge och hämtade mig! Så jag fick ju hälsa lite på henne också, och vet ni, hon hade också en present till mig! En ny tross! Fattar ni hur många leksaker jag fått ihop nu!!?? Rena rama födelsedagarna ju!
Hihi, också har inte Husse fått någon present än fast han fyllat år, man kan säga att han är rätt så avundsjuk!

Fast i går kväll hjälpte jag faktiskt honom att dammsuga, det var väl himla gulligt av mig?
Efter dammsugningen kollade vi lite på TV. Jag var helt inne i programmet.

Men det blev ju så klart också långtråkigt efter sådär en 5 minuter, så då gick jag ut i trädgården och lekte med mina leksaker.


En dag full av nya intryck! Men Matte och Husse tyckte att jag klarade av det jättebra!
//Kelli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar