torsdag 7 augusti 2014

Jordfräs eller mossrivare, någon?

Matte undrar om det finns något behov av ovanstående? Hon säger att jag är en exemplarisk sådan och att jag gärna lånas ut för ändamålet ett tag ! Gratis !!
Ska ni sätta potatis och behöver hjälp att vända jorden? Ring Matte !


Idag har varit en soft dag. Jag har varit ganska slö mellan varven, det har lixom varit jobbigt varmt både inomhus och utomhus.
Jag hjälpte dock Matte med att lägga tillrätta handduken så att hon kunde sola lite medan jag softa vidare i skuggan.
Sådär nånting?

Sen återgick jag till skuggan. Såklart efter det att jag i vanlig ordning vänt upp och ner på min vattenskål. 

När jag sov som bäst, tydligen snarkade jag också, då kom Matte och flyttade på mig till skuggan under det stora trädet. Tydligen började solen komma fram precis där jag tänkte vila!
 
Sen äntligen kom den svalkande kvällsbrisen och vi gick ut en liten sväng för att se oss omkring.
Jag tyckte att det var bäst att jag tog med mig sopborsten. Man vet aldrig vad Matte hittar på.

Så den bar jag med mig på vår lilla runda. Inte ens när jag gjorde nummer ett släppte jag den !
Matte, du kan lita på mig !

Förresten, detta fick jag hos veterinären igår när jag var där för min vaccination igår. 
Snällt tyckte jag ! Det kan vi ju ha som träningsgodis ! Ni vet, jag är ju en Norsk tjej i grunden, så jag äter såklart Norskt foder, funkar ju inte med vad som helst =)

//Kelli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar