lördag 9 augusti 2014

Härlig skogstur och kanske lite glesare mellan inläggen

Eftersom det är min Matte som hjälper mig att driva denna bloggen kan det visst bli lite glesare mellan uppdateringarna from nu. Tydligen har min Matte väldiga besvär med sin nacke, vilket gör att hon ibland inte klarar av att sitta still längre stunder. Detta passar ju förvisso en Riesenägare ypperligt, då även en Riesen har dessa "problem" med att vara stilla =)
Hon sover ganska mycket just nu mellan varven, för att smärtan går lite i vågor. Hon passar på att vila när jag också vilar. Och när hon är uppe på benen är det ju full fokus på mig såklart! Vilket jag uppskattar =)

Tur Matte har Husse också, så att hon får möjligheten att vila. Men hon är en fajter och ger sig inte i första taget vad jag har märkt.

Matte och jag insåg att det räcker kanske att uppdatera bloggen en-två ggr i veckan. Hon och jag behöver ju inte sitta framför datorn varje kväll. Ibland måste man låta ambitionen vila =)
Jag menar, vila tillsammans kan ju vara ganska mysigt det med =)

I morse var Husse iväg med en granne på skjutbanan och lekte med pistoler.
Så då passade jag och Matte på att få lite egentid. Vi åkte till skogen och där var så mycket att lukta på!

Jag blev lite orolig emellanåt, vi var ju trots allt på ny mark igen. Men sen hittade vi ett hänge som var ledigt från andra hundar, så där gick vi in och tränade lite på inkallning och bus såklart! Det var så kul för jag fick ju springa lös hela tiden!

Jag testade även att gå på lite olika underlag, upp på en stor stock och sen låg vi bara och mös och kollade på omgivningarna och folket som gick förbi.

Hallå Matte, har du kollat in den här !?
En jättepinne !

Mycket skoj att klättra på =)



Tjoho, ta nu en bild Matte !

Nä, nu har jag inte tid att posera mer, nu busar vi va !?

När vi kom hem vart jag så trött.

Så jag gick in i köket till sist och somnade med stolsbenet i munnen.
Sen sov jag gott =)

By the way, idag blev jag 13 veckor gammal!
Jag är inte en liten valpis längre, jisses, min Matte orkar ju knappt bära mig !
Men varför ska hon göra det =)

Hörs snart igen hoppas jag!
//Kelli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar