söndag 17 augusti 2014

Kalas för Husse och Matte (och mig=) )

Oj, oj, oj vad jag varit trött inatt och i morse. Matte och Husse hade kalas igår då dom fyllat/fyller år och här var en massa folk här hemma.
Och nästan en hel kennel. 4 st hundar var här!
Jag var ju tvungen att hålla koll på ALLA. Så jag är ganska så trött idag.
 
Ni ser ju hur stilla jag var. Jag fastnade ju nästan på bild denna gång !
 
Kolla in så fin tårta Mattes kompis hade gjort ! Kompisen kom som en överraskning och överlämnade denna. Jag trodde helt ärligt att Mattes haka lossnat från sitt fäste. Den bara hängde ner. Tydligen blev hon chockad.
(Matte har varit konståkerska när hon var yngre)

Kalaset gick bra. Jag ville förstås busa lite mer än vad dom andra gamlingarna till hundar ville. Skittråkiga var dom tyckte jag. Vilken tur att alla andra människor som var där ville leka med mig emellanåt!
Helt ärligt, mellen er och mig, så tror jag faktiskt att dom flesta människorna kom mest för min skull.
Tror ni inte?

Efter kalaset vilade jag så gott

I går blev jag 14 veckor gammal. Jag vägde in på 13,5 kg och en mankhöjd på ca 46 cm. (något svårt att mäta då jag har svårt att stå still, säger Husse och Matte)

En stor tjej säger dom flesta som träffat mig. Undrar vad dom menar, jag som är så liten och nätt !

Häromkvällen ville jag flytta ut min bädd i det fria. Det gick sådär kan jag meddela. Och inte hjälpte Matte mig inte. Nope. Hon roade sig med att fota hon. Det tog stopp i dörröppningen hur mycket jag än kämpa.


Jag påbörjar projekt flytta ut bädd i trädgården

Vid dörröppningen tog det stopp !

Jag kastar mig och skäller och...

...nehe, då lägger jag väl mig här då. 
Det fläktar ju gott i alla fall !

// Kelli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar