måndag 4 augusti 2014

Sitt, ligg, hit och koppelträning!

Ja, det var ett himla tjatande om det där. Jag kan ju det redan, vad är problemet?
Ge mig en godis så gör jag vad du vill Matte!
Jag börjar förstå att när Matte säger "sitt" så ska jag direkt efter sätta mig så blir Matte jätteglad och jag får en godbit!
Ibland tar det förstås lite tid, jag menar det är mycket och tänka på, skulle jag lägga mig nu eller var det sitta...? Ibland blir det knas, men Matte är envis. Jag får ingen godis förräns det blir korrekt.

Vi har även varit ute och gått i koppel. Hur kul är det då? Rätt så mycket mer spännande att få springa hur jag vill kan jag tycka. Men jag fick beröm idag, så jag börjar nog få kläm på även det!
I går kväll hjälpte jag Husse att vattna i trädgården. Jag förstod inte riktigt varför, jag menar det har regnat som spön i backen hela natten? Jaja, jag hjälpte i alla fall till. Sen om det var uppskattat, det greppa jag inte riktigt=)




Idag hade jag ett projekt jag jobbar lite på. Det behöver verkligen fixas till lite runt detta trädet, eller vad tycker ni?
Jag kämpar på om dagarna med att snygga till det lite.
Husse är inte helt bekväm med detta, men Matte tycker att det kvittar väl, så jag går på Mattes linje=)



Idag fyller Husse år! Matte har inte hunnit köpa någon present till honom pga mig säger hon. Förstår inte alls vad hon tänker på, jag tycker att jag sköter mig så gott som själv ju?
Men idag var vi iväg och köpte fina blommor till honom och en liten väska han kan ha godis i till mig när vi är ute och koppeltränar! Sen ska vi handla "den stora presenten" i veckan!!=)
Jag har ju inte lärt känna Husse och Matte riktigt än, så jag menar, hur ska jag veta vad jag ska köpa för present till honom redan!? Men i veckan vet jag säkert!


 Grattis Husse! <3

Sen är det dethär med vattenskålen... Jag har inte riktigt bestämt mig än för var den ska stå.
Vi får se hur det blir med det.
Ses imorrn!


//Kelli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar