torsdag 23 oktober 2014

Mitt första Diplom!

Jag har då avklarat mitt livs första kurs! Valpkurs = check!
Mitt första Diplom, och min Matte och Husse är såå stolta <3

Stolta :)
Husse har förstås oxå varit med, Matte som anmälde oss, därav endast hennes namn.

Sista gången på kursen var så skoj! Vi hade lagstafett, inkallningstävling m.m.
Det var livat så det stod härliga till! Vilket stohej det var på alla glada hundar och Hussar och Mattar.
Lite bilder:

Här ska jag sitta kvar när Matte ska springa runt nästa kon.

Men jisses tant, lugna ner dig, jag sitter ju kvar allt vad jag kan!
Kan du ta och rappa på istället kanske, så att vi vinner den här tävlingen?

Här ska jag lägga mig ner och ligga kvar när Matte springer runt nästa kon.

 Fixade det galant.

Haha, glad Matte, men du, har du inte glömt något?
Hunden kanske?

Så nu var valpkursen lagd till handlingarna och träningen fortgår här hemma.
Nästa vecka kör vi dock igång med nästa kurs. Grundkurs. Det ska bli så kul!


Jag har fått en ny boll. Jag bara älskar bollar ju och denna är super, för den går inte sönder så lätt visst sägs det. (vi får väl se:) )


Har du med oss båda på bild nu Matte, både mig och bollen va? Har du det?

Zlatan, släng dig i väggen, här ska ni få se på bollteknik!

Kollar tuggvänligheten

Dom här mysiga myskoxarna (försök att säga det snabbt tre gånger hörrni) träffade vi på i skogen.

Jag talade genast om för dom vad jag tyckte om deras närvaro.
På avstånd ;)

Jag och Matte tränade lite koppelträning, vilket fick mycket väl godkänt av Matte visst.
Sen fick jag springa lös, leta efter Matte i buskar och snår, gå i koppel igen.
Det blev för mycket med träning där ett tag, för plötsligt fick jag ett Riesenfnatt deluxe.
Hehe, Matte försökte att fånga mig på bild när jag var i mitt esse.

Jag försöker att ignorera hjärnans signaler...

 ...men det gick inte, nä, nu kör vi, häng med om ni kan!

Tvärnit för att göra en 360 graders i full fart och...

...tjohooo!

Hängde ni med eller? Detta är då fullt normalt för den här rasen. 
Inget konstigt alltså.
Frågor på det?

Sen satte vi oss ner och försökte att få ner pulsen lite genom att titta på kossorna som betade.

På besök hos Matte mormor. Och vet ni?
Där fick jag lov att bre ut mig i stora soffan!
Gott :)

Mattes vän Karin på besök hemma hos oss. Jag kom mycket bra överens med henne, bet henne bla i näsan och lite så. 
Hon som började busa ju, skyll inte på mig ;)

Vi busade så mycket att till slut när vi lekte med plyschen, sa det "klonk", och min sista hörntand trillade ut! 
Yes!
 
//Kelly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar