lördag 11 oktober 2014

5 månader idag!

Japp, 5 månader gammal är jag idag :)
Stor tjej!

Vet ni, Äntligen har vi en riktig hundvänlig bil!
Nu ska vi bara hitta en bra och säker bilbur oxå :)
Har ni tips på en bra hundbur till bil får ni gärna skriva i kommentarerna!
Matte och Husse kan nämligen inte bestämma sig...

 Jag menar, så här kan vi ju inte ha det?
Hur vore det att komma som en riktig brukshund, i en riktig bil, oxå i en sådan här bur?
Nä, det går ju inte!

 Moster är snäll och lånar ut denna buren så länge (vi hade inte klarat oss utan moster, hon har ALLT!:) ), men vi måste ju ha en riktig bur i bilen, eller vad säger ni?


Det blev "hemmalagat" godis i veckan. Torkad blodpudding. Det blev en succé kan jag meddela!
Och min mage verkade inte reagera negativt på det.

Husse skär upp blodpudding som ska torkas i ugnen! 
Fest :)

Små bitar så vi kan ha dom till träning.

In i ugnen på 100 gr i ca 1 timme.

Men alltså, det ser ut att vara ganska så klart nu va?
Min nos talar för att fallet är så.
Mmm, doftar ljuvligt hörrni!


Himlen öppnade sig rejält häromdagen. Som det kom vatten där uppifrån! Tror ni jag gilla det eller!?
Mmm!! Såå skoj att plaska i alla vattenpölar. Dessutom kom det ju löv från träden och det blåste rätt så kraftigt som en ren bonus. Det kittlade roligt i nosen! 
Jag hade så fullt upp med alla nymodigheter med regn och så, att jag helt tappade bort vad jag lärt mig om att gå i koppel. Jag plaskade i vattenpölar, hoppade på Matte, bet Matte lite i armen, plaskade lite till, bet Matte i rumpan och fortsatte att buga, skälla, vifta på svansen och rent allmänt bjöd in till lek.

Matte verkade mindre road av det hela efter ett tag. Först bara skrattade hon så att hon höll på att göra på sig, sen när hon försökte att styra upp det hela vart det ju såklart försent.
Jag menar, hur tänkte hon? Först skratta och sen tro att vi kan bli allvarliga? Nä minsann, jag är bara valp, det har Matte sagt så många gånger nu, så då får man allt busa av sig rejält ibland. Visst?

Jisses vad det regnade!
Du Matte, kolla in, det är ju ett vattenfall här!

Tjoho, vatten, vatten, jag bara älskar vatten!!!
Matte avstyrde det hela ganska omgående, men en bild vart hon allt tvungen till att ta.


Matte och Husse spanar visst in ett nytt golv till huset.
Dom tog med sig ett varuprov hem och jag vart ju tvungen att checka in det hela jag med.

 Nyfiken som jag är på alla nya saker, går jag genast fram och kollar läget.

Mycket nogrann undersökning pågår...

Självfallet kollar jag ju även reptåligheten!
Ordentligt.

Japp, jag ger det ett ok Matte och Husse! 
Ska vi gräva upp det gamla golvet genast eller ni känner att ni vill avvakta lite?


Kom nu gärna med förslag på en bra bilbur och varför. Så vi kommer till skott här hemma :)
Hörs!

ZZzzzZZzzzzzzz.....
  
//Kelly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar