söndag 26 oktober 2014

Min gris har packat ihop!

Visste ni att dom roliga grisarna som alla tvunget måste krama om, trycka på, väsnas med i alla butiker världen över och som låter sådär jättefestligt "oink, oink" innehåller ludd?
Nu vet ni.
Ni förstår, jag tar i sönder dom flesta leksaker för att kolla av så att dom är valpsäkrade.

Grisen klarade sig i alla fall ett par veckor, så den får klart godkänt.

Grisen har, eller hade, en mun, med öppning. Såklart var jag ju tvungen till att öppna upp munnen lite till och kolla läget inuti den här grisen.

Numera har grisen fått skägg, precis som jag har.
Och den låter "tyvärr" inget oink, oink mer.


//När vi är ute på vår vanliga tur här hemma brukar jag och Matte leka en lek. Eller ja, vi leker massor av lekar, men just den här leken går till såhär:

Jag hade en förmåga, precis som alla andra valpar antar jag, att tugga på allt, och då menar jag allt.
Framförallt ville jag gärna fly fältet så fort jag fann en "skatt". Och ni kan tro att ibland hittar jag väldigt många skatter på en runda.
Till sist när Matte förstod att det inte vart lönt att försöka ta sakerna ifrån mig, då jag oftast ställde till med värsta cirkusen varje gång hon skulle ta dom ifrån mig, startade vi en deal.
Jag plockar "skatter", jag ger dom till Matte och får beröm.  Oftast en liten godbit, men ibland blir det lek.

Jag siktar in mig på mitt byte...

...tar sats och kastar mig över det, fall i fall Matte skulle hinna före...

 ...kollar av så att det inte är något som jag faktiskt skulle kunna tänka mig att äta upp innan jag ger det till Matte...

...plockar upp och ger, för det mesta, fint till Matte.


//Hehe, Matte stod i tvätteriet härom kvällen och möttes av detta när hon kom ut i hallen.
Problem eller? Lite pappersbitar bara. 
Stilla dig lite tant.

Men attans bananer då, hon tog mig på bar gärning visst...

Bäst att jag skyndar mig på lite här då...

Söt och oskyldig, visst? :)

Jag gav Matte den här, så att hon inte skulle bli arg och så.

Visst blev du inte arg Matte, visst blev du inte?
Tror inte det va, för tanten skrattade så att hon nästan gjorde på sig.

Ny grej jag kommit på

Att jag ska behöva säga ifrån när det är dags att byta strumpor va?

Åhej!

Matte, Matte, det är något monster här på andra sidan!

Det hade ju varit festligt att bara få busa lite va...?

Alltså, det här med stängsel... Det är ju så tråååkigt!

Vi hörs igen va?
Ni har sett att ni kan skriva in er e-post adress i fältet uppe till vänster på min sida, för att få ett mejl varje gång ett nytt inlägg postas här på min sida?

Jag tycker allt att ni ska skriva in er adress. 
Vem vill missa mina tokigheter!?
Nu ska jag se vad jag vill tugga på...

Hörs!

//Kelly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar