onsdag 1 oktober 2014

Jag växer så det knakar!

Det händer en hel del om dagarna.
Men skulle vi uppdatera allt, hade ni och vi inte gjort annat än och suttit framför våra datorer, och roligare kan man ju ha. (Även om vi vill att ni ska hänga med oss såklart!:)) 

Vi väljer ut en del saker så att ni får hänga med lite i min uppväxt! Det händer så mycket nu med min kropp och mentalitet.
Jag är nu 20 veckor +4 dagar, snart 5 månader gammal.
20 kg vägde jag in på i lördags. Jag växer såklart på höjden med, och just nu har jag sådär koll på mina ben emellanåt, hihi!
Tänderna fortsätter att bytas ut, och så långt ser allt ut som det ska :)

Min Mattes syster var här i lördags och visade Matte lite hur jag ska trimmas. Det sägs att jag har väldigt mycket päls :)
Från det att jag är nykammad, tar det ungefär 5 minuter, sen ser det ut som om någon släppt en handgranat i min päls. Men det ska vi nog få ordning på!

Mattes syster säljer lite hundprylar, och givetvis var ju Matte tvungen till att handla till mig. Jisses, vad grejer jag fick! Mattes syster sa att jag var en av dom bästa kunderna på länge, då jag plockade av etiketterna på dom halsbanden jag kunde tänka mig, hihi. Jag får väl visa vad jag vill ha för något? :)

Ny sele, nya halsband, nya koppel, och såklart rosa damasker till Matte :)

Givetvis med reflexer på allting så att vi syns riktigt ordentligt i höstmörkret!

Två stycken megaroliga Kong-bollar fick jag oxå! Dom får bara användas vid speciella tillfällen, så dom är såklart riktigt skojiga!

På vår runda häromdagen upptäckte jag något mycket intressant.
En massa småfåglar på marken! Som dom kvittrade och flög rundor.

Jag stod vackert och såg på


Du, Matte, skulle vi kunna tänka oss att gå lite närmare kanske?

Syns inte så bra, men ett helt gäng småfåglar som sitter där vid gräskanten

Jag satt och tittade intresserat på i säkert 2 minuter

 Hmm, men nu har jag väl ändå fått nog av fåglarnas kvittrande..

Matte, vad säger du, ska vi dra eller?

Jag kom på en idé, ska vi kasta pinne!?

Jag fann en pinne i alldeles förträfflig storlek :)
Du hjälp mig lite här va, så att jag får ett bra tag om denna.

Här under kommer lite bilder från valpkursen förra måndagen.

Denna gång var det Husse som höll i tyglarna

Min kompis Diego till vänster som står och kollar in oss, men jag sköter ju mig exemplariskt! Jag står fint och lyssnar till tränaren och bryr mig inte alls om honom!

Men sen när Diego's Husse väl fått Diego's uppmärksamhet, då bara måste jag ju titta lite grann åt deras håll och gny lite, hur skoj vore det annars?

Vi skulle alla samlas i en ring för att träna passivitet (fråga mig inte vad sjutton det innebär?)
Det är jag längst bak som håller på att välta min Husse om ni undrar.

Jag som fortfarande står upp.

När Husse väl fått ner mig i backen, då reste Diego sig, hihi

Kommit hem och står och chillar lite innan matdags...

Man blir trött av att vara på valpkurs...

Tog inte många sekunder innan jag slocknade i Mattes knä...:)

Till vi hörs, ta det försiktigt i höstmörkret!
//Kelly


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar