tisdag 3 mars 2015

Grythund? Och äntligen fick jag träffa Riesenkillen Rikki!

//På våran skogstur häromdagen när jag vart på väg ner i en håla, utbrast Matte plötsligt: "Men, Kelly! Farligt, kom!" Sen när jag kommit muttrade hon vidare att "du är väl ingen grythund heller"
Men alltså, jag tycker ju att det mesta är intressant och roligt, detta vart ju bara en vanlig håla som någon annan Riesen kanske grävt?? Vad var problemet?

Matte, vad är en sådan där "grythund" för något?
Om jag tar den här grytan i munnen,
blir jag en grythund och får gräva då??



//Vi var på en riktigt skojig tur häromdagen. Vi träffade ju en annan sådan där bedårande varelse som mig på Alla hjärtans dag o allt, och i förrgår fick vi äntligen ses igen! Som vi hade det skoj ihop! Han heter Rikki och var väldigt förtjust i mig.
Han sprang som en skugga på mig hela tiden! Hihi. Tydligen såg vi ganska söta ut ihop =)

Först hoppade jag bara ur bilen i tron om att vi skulle rasta oss lite bara, 
jag, Matte o Husse

Sen kom där någon o det blev tvärstopp på mina ben....
Åhh...
Kolla in vilken bedårande varelse hörrni... 
(jag till höger om ni undrar)

Sen var det igång.
Vi sprang o busade allt vad vi orkade

Rikki följde mig som en skugga och jag tog alla chanser att visa honom allt jag kan

Rikki's Matte sa att han aldrig brukade intressera sig för vatten..
Eh, då är det väl bäst att jag lär honom hur man snabbast möjligt blir plaskvåt? 
Rikki's Matte bara: Men oj, hon gillar visst vatten...!?

Så här Rikki!
Det svänger!
(hihi, kolla in som han kollar förundrat på mig!)

Hmm, ska vi ta oss över bäcken här?
Kom då!

Eftersom Rikki fortfarande var lite skeptisk till det här med vatten, 
tog vi en genväg över bäcken

Men det hade allt varit skoj att hoppa i...

Som vi sprang o sprang...

...och som vi busade när jag plötsligt kom på...

duu.... 
våra Mattar o Hussar är ganska långt borta nu...

...och det är en bäck häremellan!!
Och den var ju ganska så djup....

Kom!
Vi tar samma väg tillbaka...

Fast vi missade "avfarten" i all fart så det blev en liten omväg, hihi.
Men håll i hatten här kommer vi!!!!

Puh... 
Förlåt mig, det där blev allt lite tokigt jag vet...

När vi sen gick tillbaka till gården, i samlad trupp, fick vi träffa deras hästar!
Det var mitt första möte med en häst!

Matte, vad är det där för något som du klappar?

Är det samma ras som mig??

Men!! Det är ju en till här inne juh!!

Tja!
Ska vi busa lite?

Hmm, den här doften, jag gillar det.
Luktar precis som det som brukar ligga på skogsstigen ibland!!

Meh!
Ursäkta mig, jag ville ju bara lukta lite!

Du vart ganska så stor ändå...
Okej okej, jag ska inte tränga mig på... jag backar...

Hehe, ska bara kolla lite till hehe

Hallu!

Vill du bli min vän? <3

Men kolla in, det finns en liten en här inne oxå!

Finns det fler??

Nope, här vart det inte fler.
Rikki, ska vi dra iväg o springa lite igen??

Åhhh, jag hoppas att jag får träffa Rikki igen...

//Kelly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar