lördag 28 mars 2015

Till minne av vår älskade Ursa.....

...idag har min Matte fällt en massa tårar längs sina kinder. Emellanåt tar dom inte slut. Jag hoppade upp i sängen direkt i morse och buffrade lite lätt på hennes tårfyllda kind och undrade vad det var.
Då berättade Matte för mig att idag är det 4 år sedan hennes älskade lilla Ursa, min "syster" fick somna in, och att det blir väldigt jobbigt just på årsdagen.
Jag förstod såklart och pussade henne massor i ansiktet och lade mig hos henne. Husse blev allt lite svartis kan ni tro, för jag hoppade över att hälsa på honom i morse när jag såg att Matte vart ledsen.
Men Husse förstår, det vet jag.

Matte, jag vet att Ursa sitter under sitt fina köttbulleträd nu och har det bra.
Du vet, ibland stannar vi ju upp utomhus och tittar upp, och då känner vi ju att hon ler och tittar på oss Matte. Hon har det bra Matte och finns med oss varje dag...

Matte har en fin minnesplats för Ursa i sitt sovrum. Ni vet, på denna bilden tittar jag väldigt intensivt och länge på den. 
Så Matte, tro mig, jag förstår mer än vad du tror...

Ursa Vestigia Ares 
1998-09-05 - 2011-03-28
Vi saknar dig så hjärtetrollet.....
(Matte o Ursa)

Så älskad, så saknad..
Du finns med oss varje dag!
(Ursa - Juni 2010)

Fina vän <3
(Ursa - mars 2011)

Jag lovar att jag kommer att ta hand om Matte idag. Oftast skojar vi ju om Ursa och hennes påhitt och hur cool hon var, men som sagt, just idag är det svårt för Matte att hålla tillbaka tårarna...

Psst, men Matte sa till mig att hon inte älskar mig mindre för det. Hon är såå tacksam över att ha fått ännu en chans med ännu en helt underbar hund och sen pussade hon mig på nosen....

Men Matte, hur menade du nu? Menar du mig!? Hihi, puss Matte, älskar dig oxå, vet du <3

Ikväll  tänder vi ett ljus för "syster" Matte, visst gör vi!?
Klart vi gör.
Ursa, vi saknar dig...............

//Kelly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar