torsdag 26 mars 2015

Eh, ursäkta, är ni helt ute o cyklar eller...?

//Men jisses vad sysslar dom med nu då??
Matte gick ut i garaget och hämtade sin cykel. Inget konstigt så långt.
Men sen kom hon fram till mig och kopplade mig. Jag bara, hur tänker hon nu??

Happ, skulle detta vara något svårt eller?

Kom igen Matte, vi ökar farten lite va, detta var ju skojigt!

Husse, Husse! Ser du!
Jag cyklar!
Eller nä, jag menar jag springer, ser du!!!

Sen sa Matte "stanna", så jag tvärstannade såklart, så Matte fick styret i magen, haha.
Men hörrni, det här var ju festligt!
Kan vi göra mer?? Snälla!!

Då tog Matte den fuskisen, på sig ett par skor med hjul.
Sen rullade hon fram på dom och Husse fick låna Mattes cykel så han oxå kunde hänga med!

Detta var riktigt härligt!
Matte o Husse, vi gör om detta snart va? 
Lova?

Och för er som nu tänker "men nej, nej, inte cykla innan ni röntgat lilltrollet", så ska jag, Matte, förtydliga att vi motionerar inte Kelly med cykeln. Vi cyklar lugnt o fint, ingen galopp och inga längre sträckor. Detta är för att vänja Kelly vid cykeln då vi tror att detta kan vara något för henne i framtiden.

Såklart så får man ju pausa lite oxå


//Alltså, min Matte. På vår tur härom dagen så utbrast hon "Men Kelly, det är nog fasiken bara Riesenägare som behöver regnkläder en solig vårdag!!!
Hehe, vad menar du nu Matte?

Hmm, jag tycker mig se vattenpölar där tro...

...jajemen!
Tjohoo, är du med Matte, jag lovar, jag kommer inte missa en pöl!
Tar du tiden?

Rätt så nöjd efter att jag sick sackat mig igenom ALLA pölar. 
Och i vanlig ordning skakar jag såklart av allt överflödigt vatten.
Helst så nära Matte jag kan.

För att sen lugnt traska vidare i väntan på nya bus =)

Stanna upp o kolla in omgivningarna emellanåt...

...tänk att vi bor så nära denna underbara natur...


//Lite bilder från vår sista träning med gänget och vår tränare Petra.
Ni kan tro att jag har mognat sen vi började på hennes träning!
Men framförallt som Matte o Husse har fattat galoppen med vad det är jag vill och behöver sen vi började på hennes träning. På köpet har vi fått en trevlig bekantskap och nya fina vänner som jag får busa med ibland!

Matte, är detta verkligen sista gången vi är här??

Mycket tråkigt kan jag tycka...

Men visst får jag träffa mina vänner o Petra igen? 
Visst får jag det?

Vi alla fick som avslutning springa fritt i hänget och busa av oss!

Ni vet, jag är ju den lite mer mogna typen av oss alla i gänget, så jag höll lite distans o kollade mest av läget emellanåt.
(eh, jovisst säger Matte, en bild säger inte allt ;))

Nä, nu har jag hämtat mig en kudde o tänkte softa lite. 
Jodå, jag hämtar själv kudden i hörnan av soffan (på Matte o Husses sida av soffan, hehe)

Vi ses hoppas jag!
//Kelly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar