söndag 1 mars 2015

En härlig förmiddag med Mattemor o Dvärgisarna! Och den läskiga sopkvasten...

//Mattemor kom på besök och hade såklart med mina två "kusiner", Keilia o Sixxten. Numera kommer vi ganska bra överens! Det har varit lite problem innan, då dom tyckt att jag varit lite "för mycket", haha! Klena små varelser det där. Jag kan ju inte hjälpa att jag väger typ 25 kg mer än vad dom gör???
Men iaf, nu har jag ju lugnat mig såpass att vi kan vara i samma rum utan att bord och liknande flyttar på sig i farten haha!

Ehhh... hörrni gänget. Nu har det väl allt blivit lite galet va?
Det där är min divan! Min plats!

Alltså, vill ni vara så vänliga att flytta på er lite va?

Nä, bäst att jag sladdrar för Matte.
Matte, Matte!
Säg till dom! Dom har tagit min plats!!!

Efter kaffet tog vi en tur till skogen. Där träffade vi på två hundkompisar.
I vanlig ordning var jag ju den piggaste och mest påhittiga av oss alla. Matte, finns det inga andra hundar som har samma livsglädje som jag har??

Tja, ska vi busa lite!?

Men vad tråkig man kan va då.
Någon annan som vill busa lite!? 

Hallå!!

Men varför går ni alla?

Men kolla in, det är någon här utanför!!

Vi studerade och nosade väldigt noga...

...men kom igen nu så springer vi lite istället!

Hmm, dom där två går ju mest med nosen i backen...
...jag testar... 

Åhh vad roligt! 
Eh nä. Alltså, förstår ni hur tråkiga ni är just nu!??

Nä minsann, till och med denna trädroten var roligare att busa med hörrni

Du Matte, jag känner lite att vi kanske kunde träffa mina andra vänner imorgon va?
Jag vill ju busa lite...


//När Matte o Husse kom hem häromdagen efter att ha varit o handlat, fick jag nästan en chock.
I vanlig ordning blev jag lycklig o sälade mig (viftar på svansen så att hela rumpan svänger som i en salsa), sen såg jag något och jag sprang bakom köksbordet o gömde mig för att sen nyfiket titta fram direkt.... (Matte säger att jag är i spökåldern, jag förstår inte alls vad hon menar, jag leker ju bara, hihi)

Men! Vad är det för något ni tagit hem!!??

Det här var ju allt läskigt...

...men jag måste ju provtugga lite på den, 
det kan ju för allt i världen vara något ätbart...

Men vad är det här?
Det kan ju inte vara allt för farligt, Matte håller ju i den...

...men vänta nu, nu vet jag vad det är...

...är det en bajsplockare Matte?
Vad fiffigt! 
Lite jobbig bara att ha med på turerna kanske?

Jaja, så länge Matte o Husse är nöjda så är jag nöjd!

Rätt så najs sovställning va

Kolla in vad som sticker upp ur jorden, snart så... =)

//Kelly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar