söndag 16 november 2014

Halv storm idag och mer bilder från vår inomhus träning

Huvva vad det blåser här i Skåne idag!
Skägget ligger inte riktigt på plats idag kan jag tycka, och jag blir ju helt tossig av blåsten och ljudet! (tossigare än vanligt då, tillägger Matte)

Inte mycket med frisyren idag va? =)


//Idag har vi lekt en lek, jag och Matte. Jätteskoj!
Matte tog räfsan och räfsade ihop alla löven i trädgården i en stor hög.
Jag tog sats, slängde mig allt vad jag kunde i högen, sprätte runt så att löven flög åt alla håll och kanter!
Det prasslade så häftigt och jag jagade såklart alla löven som jag sprätte iväg.

Tror ni att det var skoj eller!? Jag tyckte, men konstigt nog verkade inte Matte helt bekväm med det hela.
Jag menar det var ju hon som startade leken, eller?

Matte, ger man sig in i leken, får man allt leken tåla.


//Lite bilder från skogen bjuder jag på här:

Se upp Matte!

Tvärvändning, se upp Husse!

Vi har diskuterat det här med att vara lite snabbare med kameran Matte.

Undrar om det finns någon kamera i denna världen som hänger med i mitt tempo? 

Happ, då vart man fastkedjad igen. Roligt.
Jag vill ju helst springa lös allt vad jag kan mest hela tiden. 
Men Matte och Husse anser att jag går lite överstyr ibland och stressar upp mig.
Förstår inte alls vad dom talar om.

Underbart vackra höstfärger i skogen nu...
Och så tyst och lugnt...

Mina vänner, på en skala på 1-10, hur skoj är det när det är tyst och lugnt?
Nä minsann.

Jag menar, hur mycket skrattar ni när ni ser en sådan här fin och lugn bild?
Okej då, möjligt att ni ler lite då jag är så söt <3

Jag har en förmåga att hitta "skatter" på våra promenader.
Det kan vara allt från plastflaskor till, som i detta fallet, en megarolig...

...boll!! Jag bara älskar bollar ju!
Matte, är du med på passningen nu?

Okej, jag får ju snygga mig lite emellanåt oxå ju så Matte kan ta snygga bilder.


//Träningen går framåt! Jag har bara varit lite dålig med att ställa upp på bild.
Vi har nu gått på 3 träningar, och det är 3 kvar. Vi tränar mycket på kontakten och följsamheten mellan förare och hund.
Exempelvis som att jag ska sitta kvar på platsen där föraren satt mig. Hålla koll på min förare och sitta kvar tills han/hon kommer tillbaka till mig. Jag får visst inte röra en tass!

Likaså med ligg kvar. Sen lägger tränaren på störningar ibland, och tror ni inte hon envisas med den där pipleksaken?
Jag blir ju helt galen, jag älskar att leka med pipar och vill bara fram och ta den!!!

Men! På förra träningen lyckades Matte till slut med att göra sig roligare än pipen, och jag låg som en staty och kollade in knastanten =) Så det går framåt.

Vi tränar bla på följsamhet, sätta mig vid sidan om vid inkallning, på att stå fint osv.

Lite bilder på förrförra gången då det var Husse min som höll i trådarna.

Vi sitter fint och lyssnar till dagens uppgifter.
Jag sitter fint i alla fall.

Okej Husse, är du redo?
Jaha, är det jag som ska vara redo.
Okej.

Jag sitter snyggt kvar när Husse går sin väg.

Svårt detta var då.
Kom igen och sätt igång med pipleksakerna istället!

Jag och Matte förra gången.
Vi lyssnar in tränaren.

Ligg kvar med störning. 
(som bestod av pipleksaker, bollar och trossar)

Men jisses *lägger huvudet på sned*, vad sysslar tanten med!?

Hmm, men hon vart i alla fall roligare än pipleksaken!
Så jag låg fint kvar och fick belöning, om än lite brett med frambenen =) 

Ha det fint i mörkret!

//Kelly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar