måndag 3 november 2014

Levande wellpappkartong i vår trädgård...

Jag ska börja med att berätta att jag har fått en ny stor lila bur (mycket viktigt att den är lila), som tydligen är portabel och ska kunna användas på utställningar och sådant.
Tydligen ska jag springa runt i en ring och visa upp en massa konster för en massa människor! Så skoj det ska bli!
Nähä, det ska jag visst inte. Matte tillägger genast att jag ska gå fint i ringen, och inte visa allt jag kan för allt och alla.
Hmmf, vi får väl se hur det blir med det va, haha!

Jag måste ju undersöka så att allt är i sin ordning

Under fällen då... japp, den är helt i min smak!
Även denna har vi köpt av moster, såklart :)


//När vi var ute på en tur häromdagen blommade fälten som om det var vår...
November månad, och det är varmt och gott ute. Konstigt men vackert.


Eh, ursäkta mig Matte, men den här bloggen ska handla om mig va? 

Titta på mig istället! 
Jag kan ju dansa salsa och så ju!

Skaka rump... öh huvud!

Tjoho, Husse häråt, det finns vatten här!!!

Yes!

Såhär går jag helst i kopplet när jag är i mitt esse, några tips till Matte och Husse?
Jag drar väldigt, syns inte så på detta kort, men jag drar verkligen... 

Men jag är superduktig på ögonkontakt när det gäller!

Husse har grävt upp lite buskar på uppfarten i veckan och jag siktade in mig särskilt på den hära lilla pinnen när han höllt på! Så Husse kastade in den i trädgården till mig!

//Vet ni hur skoj man kan ha med en wellpappkartong av modell stor?
Det ska jag då tala om för er, i bilder!

Tar ett stadigt grepp...

...drar den med mig en bit och utmanar den...

...tuggar lite...

...puttar på den lite...

...skäller på den...högt...

...tar ett nytt tag...

...försöker springa ifrån den!...

...skäller lite mer...

...tjoho!...

...men vänta nu, är det mat på gång tro?...

...nope, det var det inte, vart var jag nu...

Hehe, ser ut som om jag kuperat mina öron! 
Men jag är bara glad och busig ju!

Sen hände något hörrni.
Kartongen började att röra på sig!

Jag kände igen doften, men kunde inte riktigt sätta tassen på var det var...

Jag skällde såklart för att uppmärksamma Matte på det hela.

Oiiihhh, det är något läskigt monster däri Matte!

Men tuff som jag är, infann jag mig på brottsplatsen ganska så snart igen

Detta här måste absolut undersökas närmare...

Men vänta nu...

Det här börjar osa katt...

Matte, jag har kommit på vad det är!! 
Matte det är ju Husse min!!

Ursäkta, men trodde ni att jag skulle gå på den lätta?
Jisses.

Min nya hundbur till bilen kom i fredags!

Det blev en Alu-Flex efter rekommendation av Mattes vän och än så länge är vi mer än nöjda!
Tydligen används den mycket av hundförare som väktare.

Så denna veckan har jag fått två nya burar, en utställningsbur och en bilbur! Lyx.
Skönt att ha mina egna burar, så jag känner mig riktigt hemma!
Fast det gör jag för det mesta, jag är ganska så flexibel :)

Tills vi ses nästa gång, ha det så bra!
//Kelly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar