tisdag 25 november 2014

Visst är den där himlen fantastisk?

//Det har varit lite bloggtorka här. Men vi har inte varit sysslolösa för det!
Tro det eller ej, men jag växer fortfarande och i dag stannade vågen på 28 kg! 
Men glöm inte att jag är valp fastän att jag är stor =)


//Jag hittade en frisbee på vår runda häromdagen. Den var jätteskoj! Först ville jag bara ha den för mig själv, men sen var det skojigare när Matte kastade iväg den till mig, och jag fick springa allt vad jag kunde för att hämta den och sedan komma tillbaka med den igen. Om och om igen.
Tror ni jag blev trött eller!?
Eh, nä.

Jag har funnit en skatt Matte! Kolla in!

Försök att ta den om du kan!

Tror ni hon ser mig bakom stenarna här tro?

Shit, hon hittade mig!
Full fart och iväg!


Inte ofta faktiskt, men ibland kollar vi på TV.
Och jag gillar främst sådana här djurprogram och tar gärna bästa platsen framför TV:n.
Jag är fortfarande inte helt bekväm med att djuren på "andra sidan" låter och syns. Jag kan ju inte ta på dom!!!

Med bästa platsen kan jag vila huvudet samtidigt, smart va?


//Min energi verkar det inte finnas något stopp på. Jag blir så exalterad ibland när vi är i skogen, så att till sist får Matte och Husse kalla in mig och hålla reda på mig i kopplet i stället. Jag vet inte var jag ska göra av all glädje som finns inom mig!!!

Det är ju bara så skoj att få sprätta omkring i alla löv!

Jag studsar fram som en kanin!

Ni kan tom se hur jag skrattar och ler!
Livet är allt underbart när man är en Riesen =)

Borra ner sig i löven riktigt ordentligt.
Ni förstår, det sprätter mer löv då när man tar ny sats igen.
Bara ett tips

Men som ni vet, kan jag koppla av oxå.

Ligga på Mattes mage och snarka är mysigt =)

Eller bara leka tills jag somnar på plats med leksaken kvar i mun.


På "tal" om löv. Är inte den där himlen fantastisk?
Det kan komma vatten där uppe ifrån, det kan komma löv där uppe ifrån (jo Matte, dom kommer uppifrån himlen, det har jag ju själv sett!!) och sen berättade min Matte ännu en sak som kan komma därifrån som hon tror att jag kommer att älska.
Tydligen kallas det för snö och det är typ ett vitt pulver som ibland kan ramla ner från himlen här i Skåneland. Inte så vanligt alltid, men chansen finns berättade Matte! Och då blir alla gräsmattor och stigar vita!!! Häftigt va!!?

Som jag längtar fast jag inte riktigt vet vad det innebär =) Men det mesta är ju skoj, så varför skulle inte detta vara det?

Du Matte, när kommer den här "snön" tro?

//Kelly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar