söndag 9 november 2014

Utställningsdebut på Malmö Valputställning! BIR valp med HP...

...1:a Placering, BIR valp (bäst i rasen), med HP (hederspris).
Ja Herre min köttbullemakare vad det var grejor att hålla reda på när mina resultat presenterades för en stolt skara av min familj!

 Jag med mina fina priser!

Stolt BIR valp :)

Trött BIR valp :)

Stolta Matte och Husse vart tvungna att ta en närbild på priserna oxå :)

Min fina kritik jag fick!
Ni kan tro att Matte och Husse nästan slog huvudet i taket så stolta dom var!


Ja i dag har hela familjen och mina två mostrar tillbringat dagen nere i Malmö.
Det vankades valputställning med över 800 valpar anmälda!
Jisses vad hundar och människor där var!

Matte vågade inte ställa mig, då hon aldrig varit på en utställning förut, så min ena moster vart snäll och ställde upp! Jag tyckte allt det var lite läskigt att springa på den där röda mattan. Men moster kämpade på och det slutade ju bra :)

Min andra moster tränade mig på att stå fint.
Hon är en fena på det! 

Men jisses människa, jag sträcker ju på mig allt vad jag kan!

Friserad och söt som spunnet socker :)

Du moster, när är det vår tur tro?

Happ, det dröjer visst. Då chillar jag väl lite så länge då.

Hmm, får ju känna lite på konkurrenterna med juh.
Men hörrni, är inte denna lite väl liten eller vad tycker vi om denna hunden?
Aha, det vart visst en Schnauzer, okej, jag förstår. Tänkte väl...

Då min moster helst inte vill vara med på bilder här i bloggen, är vi lite sparsamma med bilder från ringen.

I väntan på finalen satte jag mig helst i Mattes knä. 
Kändes tryggast så.

Jag skulle kunna tänka mig att åka hem nu och bara få vara lite valp för ett tag kanske?

Uppföra sig en HEL dag.
Jisses, vad tror ni om mig!?

Matte och Husse köpte den här roliga leksaken till mig som jag fick när vi kom hem!
Den prasslar, piper och låter häftigt!

Jag släppte den inte ur sikte på ett bra tag!
Jag hade så mycket bus i mig efter en dag på utställning!

Till sist insåg jag hur trött jag var och bara slocknade.

Vi har haft en supertrevlig dag och vill verkligen tacka mina mostrar för att dom ställde upp och följde med oss!
Nu är vi väldigt slitna hela högen och säger godnatt :)

//Kelly

2 kommentarer:

  1. Heisann
    Grattis med super-debut på utstilling med Kelly! Hvilket vakkert hode skit-ungen har :-)
    Hilsen fra stolt oppdretter

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Superstolta är vi :) Vi åkte ut i finalen men vi är ju supernöjda ändå! Kelly är världens finaste tjej, så du ska vara stolt! Hälsa mamma Tutti och broder Nico!!!

      Radera