onsdag 12 november 2014

Återhämtning och bilder från helgens besök

Nu har vi hämtat krafter sen utställningen i söndags. Matte har nästan varit sängliggande i två hela dagar av sin trötthet hon får när smärtan i nacken får övertaget. Så är det att leva med en whiplashskadad Matte som ska bita ihop och genomgå en heldag, hihi. Men det var det värt tyckte Matte! För det var såå spännande i söndags!
Jag gick ju till final efter mina fina resultat, men i finalen åkte vi tyvärr ut.

Tror ni Matte var nervös innan finalen eller?
Hihi, Mattes syster, min moster, var ju min handler i ringen när jag ställdes. Men då finalen gick väldigt sent, och moster ville hem till sina små skägg, pågick "övertalan-att-Matte-skulle-ställa-mig-i-finalen-diskussionen" i typ en hel timme =)
Matte blev så nervös att kaffet som stod på golvet spilldes ut av allt darrande, haha!
Moster försökte att intala Matte att det är inget svårt. Men Matte stod som ett frågetecken, hon har ju aldrig någonsin sett en hel utställning, så hon hade noll koll på vad som förväntades.

Jaja, sagt och gjort, Matte och jag tog steget och gjorde det. Jag skötte mig utmärkt i uppställningsringen och det gick verkligen bra.
Sen i den stora finalringen, som var av lila golv, mycket viktigt att tillägga då lila är min favorit färg, där blev det för mycket stohej.
Jag var trött och ville inte alls åt samma håll som Matte, och alla människor runtomkring klappade händer och jublade. Jag blev helt uppspelt. Men vi tog oss runt tillsammans och ställde upp oss med dom andra så att domaren kunde spana in oss ännu en gång.
Tyvärr åkte vi ju ut. Det blev bara 4 hundar kvar av alla oss som sprang där.
Jag kan ju tycka att jag skulle få stanna kvar. Jag menar, jag är ju trots allt den sötaste, snyggaste och mest trevliga valpen som finns! Visst är jag Matte? Matte nickar stolt =)

Jag och Matte som tredje par

Summan av söndagen är ju att vi är helnöjda, och vi kan inte nog tacka mina mostrar för allt dom ställt upp med!
Och givetvis tackar vi Husse för att han "står ut" med Mattes och mina små tillställningar som vi drar med honom på :)


//Postmannen kom med ett paket i förra veckan. Det var dags för en ny foderleverans!
Jag kollade in så att vi fått rätt saker och så.
Man vet ju aldrig!

Paketinspektion

Det doftar korrekt i alla fall

Ohhh, den här gången låg det en bonuspåse i paketet! 
Lammsticks *mums*

Finns det något mer tro?
Bäst att kolla ju


//Lite bilder från skogen i förra veckan. Vi har tränat på sitt kvar och ligg kvar med störning, tränat på att stå fint inför utställningen, och såklart på att gå fint i koppel. 
Givetvis tränade jag på mina Riesenfnatt med. 
Måste få upp kvalitén och snabbheten på dom lite.

Då kollar vi av då, är det fritt tror ni?

Då kör vi!
Tar du tiden Matte?

Kanske dags att skaffa en snabbare kamera Matte om du ska få med hela hunden på bild?
Tjoho!!!

Sådär ja, rätt så nöjd!
Vad blev tiden Matte?

Samla kraft :)

Tugga höstlöv är gott när man varit ute på promenad!

Men vad tror ni om mig egentligen?...

...såklart att det är ett grisöra ju!



//Mina båda mostrar och min ena mosters man kom på besök i helgen.
Tror ni att vi hade det festligt eller!?
Här kommer lite bilder på oss!
Tjoho moster, busa lite!

Eller ska vi pussas lite istället?

Eller bitas lite kanske?

Nä, vi busar lite va!?

Jisses vad du blev allvarlig då, vad vill du nu?

Happ, nu ska vi visst träna på att stå fint.

Så, nu stod jag ju fint i nästan en hel sekund, 
kan jag få den där godbiten du har i handen, typ nu?

Men alltså...  lite knepig familj är detta allt Matte, eller vad säger vi?
Nu vart det träning på att trava fint inför utställningen!

Matte, jag sätter mig här hos dig ett tag.
Vad tycker vi nu om det hela?
Är det inte skojigare att busa lite?

Yes, räddaren i nöden, Mattes svåger! 
Han ville allt busa han!

Ja, jisses vad vi busade!





Mysa lite oxå såklart =)


Så många omkring mig som verkligen gillar mig!
Jag har det nog rätt så bra, tror ni inte? 

Kampar med moster, roligt!!!

Ta i lite då!

Tills vi hörs, ha det mysigt i höstmörkret och glöm inte reflexerna!

//Kelly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar