söndag 8 februari 2015

Ny huvudrollsinnehavare i filmen Frost och nya vänner!

//Hehe, vet ni vem som fick huvudrollen i nya "Frost"?
Jodå så att...

...den nya istiden är här, moahahahaha

Matte, det är ganska kallt idag va?
Tycker allt att det frusit på lite i skägget

Det som göms i snö...


//Jag har en rolig sak att berätta, jag har fått nya vänner! En hel massa dessutom.
Det är så skoj att vara med dom och dom lär mig så mycket om hur jag ska bete mig och hur jag inte ska bete mig!
Uppfostran kallas det visst..???

Första gången vi var iväg med gänget slängde jag mig i vanlig ordning rakt in i flocken och tänkte att "här ska det busas!"
Men tji fick jag...
Dom i flocken sa ifrån, vänligt men bestämt, och jag förstod ganska snart var i rangen jag hörde hemma.
Nu efter ett par träffar har vi såå roligt ihop, alla!

En underbar vinterdag på Söderåsen med mina nya vänner

Lite bus, såklart

Lukta lite...

...springa lite...och bara få vara hund! <3


//Sen har vi varit o hälsat på Mattes jobb hos veterinären, och där känner jag mig rätt bekväm numera.
Jag intog ganska snart en avslappnad position i receptionen.

Lugn som en filbunke håller jag koll på personalen...

...men jag måste såklart kolla liiite vad som händer på andra sidan stolarna oxå:)


//När vi är hos Mattes mormor på besök intar jag alltid min favoritfåtölj.
Mycket bekväm sovstil för övrigt.
För er som undrar är det röven som är högsta punkten

På tal om roliga sovstilar...
...dags för en större bädd kanske..?

Tror i och för sig att det kvittar hur stor bädd jag har...

...jag menar, hur kul är det att vara normal..?

Som när jag tittar på tv, då är det denna softa stilen som gäller...

...rumpan i soffan och framtassarna på golvet!

Kan bli liten som en boll om jag vill, speciellt om jag fryser efter en kall och blöt vinterdag...

...men Matte, jag tycker att vi tar fram den där hårtorken nu va? Lite kallt kan jag tycka...

Men när jag väl sover, då snarkar jag visst så det skakar i hela soffan

Kram på er!
//Kelly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar