onsdag 25 februari 2015

Fraktkostnad för en Riesen?

Hallå är det någon här!??
(Matte undrade genast vad frakten kunde tänkas att bli om vi skulle ta o posta mig. 
Hon är allt rolig hon )

Denna fina lådan, som jag för övrigt fann mycket intressant, kom postmannen med idag.
Och jag bara älskar paket!

Jag struntade fullkomligt i postmannen, jag bara studsade efter lådan han hade med sig!
Jag undersökte den mycket noga

Yes! 
Kolla kolla! 
En rosa Bia-Bed till mig!!!
Husse, är det du som valt den färgen till mig!!??
Såå fin!! <3

Visst é jag snygg i denna va?

Sådär va, nu har vi väl allt varit stilla lite för länge va...

...Eh Husse, du kan ju inte tjuvstarta utan mig heller?

Kom igen Husse, sist in i lådan med hela kroppen är en mes

Men vänta Husse ska jag visa dig. 
Såhär

Okej Matte, bädden var oxå jätterolig...
Jääätterolig verkligen...

Mattemor har hälsat på i veckan, och hon tog min stol vid fikat.
Jag menar, då får man väl acceptera att jag oxå vill sitta? 
Eller? Jag kan tycka att jag är av en ganska så nätt kaliber och får lätt plats i knäet

Kramas lite <3


//Vi har varit hos veterinären på besök. Jag har kliat mig lite väl mycket i öronen tyckte Matte o Husse, så det blev en koll hos vetten. Vi tog en liten hälsokoll när vi ändå var där. Bra träning på att andra oxå får röra mina tassar, klor, kolla tänder, öron osv. Men tror ni att det behövdes tränas något?
Eh, nä hörrni, jag finner mig i det mesta, så jag fick mycket väl godkänt! Både på hälsokollen och på undersökningen =)  (bara det går tillräckligt fort förstås, jag blir lätt uttråkad, haha!)

Bordet hoppade jag själv upp på, innan ens veterinären kommit in...

...mest för att Matte skulle kunna ta fina bilder haha!

Jag vet inte hur ni känner, men jag känner att vi kan gå typ nu?
Jag vill ut o busa lite

För att sen bara mysa lite i Mattes knä <3

Psst, vet ni vad veterinären sa till Matte o Husse?
Att jag verkligen är en fantastisk fin hund med ett härligt temperament och härligt bus i blicken.
Rätt så stolta Matte o Husse blev där då. 
Men ursäkta mig, hallå, det var ju JAG som var fantastisk??? Det var ju inte dom som fick beröm precis.... Hehe, jag som ska vara stolt, så det så =)

 //Kelly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar