måndag 2 februari 2015

Gräsmattorna som försvann...

//Hihi, idag när jag gick ut med Matte var det såå skoj!
Det var alldeles vitt av snö ute! Jag sjönk ner i snön och blev alldeles till mig! Som jag hoppade och studsade och som Matte skrattade =)

Men jag fick ju genast ett problem när vi kom ut: var i hela fridens namn är alla gräsmattor Matte? Dom är ju borta? Vart ska jag nu kissa nånstans!?
Men det tog inte många sekunder innan jag vant mig vid det nya underlaget och uträttade mina behov som vanligt.

Bus så det stod härliga till!

Hmm, jag har nog fått upp ett spår här va...

...det känns välbekant detta här...

...nu är det riktigt starkt...

...Men Matte! Det var ju du! <3


En jätteskoj sak som jag kom på i snön. Matte har alltid en boll med sig på våra rundor som jag ibland får busa med. Och vet ni, idag var det extra skoj, för när jag tappade bollen så försvann den!!! Den gömde ju sig i snön, men jag tyckte att det var så roligt att gräva att jag gjorde det flera gånger om.

Finns det några nackdelar med att vara Riesenschnauzer i snön då?
Oja. Jag menar hur tänkte den som skapade min päls!? Haha, snömonstret =)

Detta är ju då ovansidan av tassen. 
Matte har klippt såpass under tassarna att det inte bildas så mycket snöbollar där.
Men detta här får vi allt lösa på något finurligt sätt?
Inte alls skönt ju... 

Matte undrar om det finns något sötare än en Speedyschnauzer med vitt skägg <3 
Sötnöt =)

Du, blir det nåt käk snart eller? Ganska så hungrig efter allt bus vi haft i snön.
Hehe, Matte blev först rädd och trodde jag skulle kasa ner eller välta stolen.

Men kom igen, hur svårt var det att få plats med hela mig på denna stolen?
Som gjord för en Riesen ju. Slappna av!

Nå, lugnare nu Matte? 
Blir det nåt käk eller ska jag behöva lösa det oxå själv?

En mätt och nöjd Riesen i Mattes knä.

 Tills vi ses, ta det lugnt på vägarna! 
//Kelly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar