fredag 23 januari 2015

Vi fick lite snö ändå! Mycket lite, haha =)

Vi fick lite snö!
Haha, precis efter jag och Matte publicerat senaste inlägget kom det en massa vitt pulver från himmeln. Vi gick ut i trädgården och jag blev allt lite förvånad av det som kom där uppifrån.
Tror ni att jag tyckte det var skoj? Jadå =)

Kolla in, det snöar ju!!
(videoklipp, klicka på bilden)

Men hörrni, det här var ju festligt!
(videoklipp, klicka på bilden) 

Typ en tio minuter senare så regnade det igen =(
Jaja, vi får väl oxå ett snöoväder så småningom.


//Ni kan tro att det är blött och sunkigt i terrängen här i Skåne. Herre jisses. Jag tycker förstås att det är extra skojigt när det skvätter och så, men Matte verkar inte helt nöjd när vi kommer hem igen, haha.

Men visst syns jag bra i mitt nya täcke Matte?

Du har väl koll på mig?
(eh ja, säger Matte, men det är du Kelly som ska ha koll på mig...)


//Sista julklappen nu, den som spar hon har! Sen har jag öppnat alla!
Julen varar hän till påska sägs det =)

Detta fick jag av Mattemor
 

Jag är en fena på det här med att öppna paket..




...Yes!!! Ett mega retrievertugg!
Tack Mattemor!

Mycket smakligt!



//På tal om att öppna paket. Matte fick hem ett paket häromdagen. Men jisses vilken tid hon tog på sig att öppna det. Jag menar, hur svårt ska det va?

På mindre än två sekunder hade jag fattat ett säkert tag om det bruna pappret.
Och för att minimera sopavfallet delade jag det i lite mindre bitar.
"Matte vänta lite så ska jag hjälpa dig"
(videoklipp, klicka på bilden)

Om ni undrar var det var ifrån, ser ni det här!
Reklamnisse nr 1! 
(videoklipp, klicka på bilden)

Nu ska vi se... 
...sådärja, strax klar...
Oftast dom enklaste sakerna som är dom skojigaste =)
(videoklipp, klicka på bilden)

Ja, jo, jag känner mig ganska så nöjd faktiskt!
Hur känner ni?

Men! Matte, hur tänker vi nu!?
Hade du tänkt att vistas utomhus med dessa där!?
Ja jisses, låt mig gissa, Moster som "lurat" på dig igen? Hihi =)
(Matte kontrar med att hon iaf kommer vara torr och varm om fötterna i sina Muckboots=) )


 //Kelly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar