måndag 5 januari 2015

Min första riktiga spårträning, och en liten påhälsning av snö!

//Vi var i skogen med Mattes syster och testade att lägga ett par korta spår.
Jag fattade galoppen ganska snabbt, och för att vara första gången gick det jättebra enligt Moster!

Vi började med att köra två raka spår och med vanligt koppel på. Sen lade Husse ett som svängde lite, lite, och även det fixade jag!

Tror ni det var skoj eller!? Ja!!!
Det sägs att jag verkar vara väldigt arbetsvillig. Eh ja??? Jag är en Riesenschnauzer hallå??
Vill helst hitta på något, mest hela tiden.

Moster visade Matte och Husse hur det hela funkar

Men...Matte...hur långt ska Moster gå iväg egentligen?
Ni förstår, jag bara älskar min Moster, så jag blev lite orolig när hon gick så långt ifrån oss

Flocken samlad igen, och allt är i sin ordning.
Moster förklarar för Matte o Husse vad man ska tänka på

Är du med Moster?
Jag tror jag har fått vittring på nånting här nu va

Japp, det ligger käk här

Men snabba på lite är du snäll Moster, jag har ju fått upp ett spår!

Husse, är du med? Så testar vi det Moster nyss visade.
Jag har hittat något här förstår du

Jepp, ett nytt spår!
Full fart framåt!

Kusin Jaguar väntar med stoor förväntan på sitt uppdrag.
Sele betyder...

....arbeta!!!!

Belöning efter ett bra utfört arbete såklart =)


//Ni vet, Matte pratade ju om den här "snön" för ett tag sen. Ett vitt typ pulver som kommer uppifrån himmelen. Äntligen kom den!!! Dock inte i några enorma mängder, haha!

Matte, är det här den där snön du talade om?
 Du sa att det skulle vara roligt att studsa i, detta var väl inget särskilt?

Jag menar, lite damm på gatan är väl inget konstigt?
Söt eller?

Nä, lite mer av den här snön i Skåne tack!

//Kelly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar