torsdag 1 januari 2015

Lite bildregn från min första Jul =)

God Fortsättning på det nya året!

Oj, oj, oj vad trötta vi varit efter all mat och ledighet :)
Eller, rättare sagt, Matte som hjälper mig att skriva har varit sliten. Jag däremot, jag har alltid det där lilla extra att ge, haha!
Jag har haft såå mycket att hålla koll på om dagarna!
Vi har varit hos släkten på olika håll och jag har fått såå många julklappar!

Sista luckan i min fina adventskalender och min första Julafton var här!

Öppna paket var ju såå roligt!

 Jag gick in för det till 100%

Hade knappt tid att kolla vad jag fick!
"Kong benet" jag fick i första paketet fick vänta, jag vet ju att ingen tar det ifrån mig =)

Okej då, lukta lite grann på det då.
Det ligger ju trots allt en godisstick inuti det!

Sen kom Matte med ett fräckt paket som jag hade ett himla projekt med!
Det slog ju i alla väggar när jag försökte att vända mig om med det i munnen!
Är det en köttbulle i denna tro!?

Matte, jag ser vad det är, jag ser vad det är!
Skynda, skynda, slit, slit...

Åhhh!!! 
En jättemuskel!!!!

Du Husse, du kan väl snälla hjälpa till lite här va?
Håll i det är du gullig.
Din julklapp du har i handen kan gott vänta kan jag tycka.

Jag har även fått ett "oförstörbart" Nylonben.

Vi får väl se hur det blir med det va, hihi

Julaftonskvällen tillbringades hos Moster och mina "kusiner"
Av Moster fick jag en ny leksak!

Kusinerna ligger på rad och väntar på sitt paket =)

På besök hos Mattemor i juldagarna.
Här ligger jag i Mosters knä, hon försöker att få mig att komma till ro.
Men kom igen!? Det är ju Jul!

Jag måste ju kolla under bordet så att ingen liten köttbulle har tappats kanske?
Hallu, någon köttbulle här eller?

Eh, du, ursäkta? Men det där är mitt hus!
Min viloplats.
Hallå?

Du, pysen, sura inte nu. 
Jag tänkte faktiskt ta en liten powernap här nu va?
Kan tycka att det är liite trångt i holken för oss båda va.

Jag lägger mig hos Husse min istället, så kan dvärgisen få vila i mitt hus om hon vill =)
Man ska vara snäll när det är jul, det har min Matte sagt.

Vi har även varit hos Hussefar och Hussemor i juldagarna.
Jag försökte i vanlig ordning att visa mitt bästa jag =)

Deras Chicco orkade inte riktigt med i mitt tempo, 
så jag fick ju roa mig själv emellanåt

Men, så även den bästa av alla valpar kan bli lite trött ibland.
Jag slog mig ner i Mattes knä för en liten stund.

Vi syns va?

//Kelly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar