måndag 18 maj 2015

Utställning i Hässleholm! Och det hände en liten olycka med Mattes mobil...

//Min första riktiga utställning avverkades i lördags.
Som min Matte var nervös hörrni. Jag menar, vad var hon nervös för? Det var ju jag och Mattes syster som skulle fixa jobbet juh!
Jaja, sagt och gjort. Jag fick i alla fall ett Very Good och en 2:a plac. Trots att min Matte har sabbat min lugg lite....
Helt okej ändå med utmärkelsen tyckte Moster =)
Ruskigt väder hade vi, det var kallt som bara den och blåste gjorde det. Men trevligt hade vi =)

Inne i ringen var det allvar visst. 
Domaren skulle kolla in allt jag gjorde och hur jag är skapt, haha!

Poserna är det inget fel på i alla fall.
Snyggt

Är vi klara strax eller?

Och jag skötte mig exemplariskt i mitt hus på utställningen.
Jag brukar ju ligga i det även hemma ibland, bara för att jag kan haha!

Och den här ska vi inte snacka om!
Mega rosett som Matte tvunget skulle ha med hem!
Och en fin pokal fick jag ju oxå såklart =)


//Vi var på tur med gänget för ett tag sen. I vanlig ordning så hade vi jätteskoj tillsammans!

Vi springer...

...undersöker fälten...

...busar och ser vem som är starkast och så.
Men plötsligt saknades en i gänget...

...Yvonne!!!
Hallå alla! 
Yvve har kommit vilse! Hon är bakom stängslet där!

Självklart samlade vi alla ihop oss för att rädda lilla Yvonne.
Vi sprang allt vad vi kunde.

-Yvonne, om du går tillbaka samma väg som du kom in så tror vi att det ska lösa sig!

Du, kom med här nu, vi ska hjälpa dig!

Ja, kom igen Yvve, bara häng med oss!

Yes!
Till sist lyckades vi alla med att få henne tillbaka till grinden där hon krupit in.
Teamwork!

Du Matte, det där vart allt en svettig runda va?
Tänk om inte vi varit där o räddat lilla Yvonne!!?

Oh, by the way.
Jag tog mig en liten tugga på Mattes mobil häromdagen.
Rätt så nöjd.
Det var INTE Matte.

Vi hörs!

//Kelly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar