söndag 19 juni 2016

Jodå, vi är tillbaka!

Hallå mina vänner!

Det var ett tag sen jag var inne och uppdaterade den här bloggen, men vi gör ett nytt försök!

Det har ju hänt en hel del i mitt o Matte´s liv sen vi hördes sist!
2 år har jag hunnit att bli!

Vi är med i en spårgrupp och tränar flitigt med detta. Efter varje träning kör vi även en omgång med uppletanderuta.
Jag började ganska sent i mitt liv med spårträning så vi är fortfarande i nybörjarstadiet, men det är ju inte direkt mitt fel, visst?
Tydligen tog det ganska hårt på både Matte och Husse med min uppfostran haha! Så det fanns inte mycket utrymme till annan träning så det "roliga" fick vänta.

Men nu, vid 2 års ålder är vi igång med spår på riktigt.
Nu ska bara tanten (Matte) komma igen i min takt, hehe.

Sen sist vi hördes har vi bla genomgått kurs i Specialsök, fixat Allmänlydnadspasset, genomfört MH med godkänt på skott och fint resultat i övrigt, fixat Doftprov i NoseWork och är därmed kvalificerade att tävla i NW 1. (eukalyptus)

Just nu genomgår vi en kurs i Rallylydnad för nybörjare.

Någon utställning då och då blir det oxå när Matte orkar.

Vi får se om vi kan hålla lite liv i bloggen!

Jag är fortfarande lika hjälpsam som förut! 
Husse bad mig hjälpa till att gräva upp en rot, och självklart ställde jag upp på direkten!


Och fort gick det hörrni!


Ja alltså, det var ju lite varmt och så denna dagen, men vad gör man inte?
Vi hörs va?


//Kelly o Matte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar