söndag 26 april 2015

Träning i självaste City och Arax på besök!

//Hundträningen härom veckan ägde rum i självaste City. Det var jätteskoj!
Vi fick gå runt och visa upp oss för alla trevliga människor i City!
Haha, okej då, lite av träningen var väl att kunna uppföra sig även bland folk och i konstiga situationer och utforska lite märkliga saker och underlag.

Som den här runda saken.
Nu tänker ni: "varför är du så feg Kelly? Det är ju bara till att hoppa upp!"

Men hörrni!
Den här runda saken blåste ut en massa varmluft från garaget under jorden!!
Det vart ju jätteläskigt, men jag gick upp till slut! 

 Den här grejen jag står på vart jättehal!
Matte, nu håller du i dig så att du inte ramlar och gör dig illa va?

Matte, fokusera nu så att vi inte ramlar omkull!

Vi gick även upp på den här fontänen som tyvärr inte, haha, var igång.
Men underlaget var väldigt ojämt och kantigt då det är mosaik. 

Vi tränade såklart oxå på att gå fint i koppel

Vi vart inne bland alla dessa barn och gick medans dom åkte på sina kickboards.
Barnen tyckte det var jättekul när vi kom dit ett helt gäng hundar som ville hälsa på, hihi 

Och såklart vart jag ju tvungen att spexa lite som vanligt.
Jag dansade lite salsa i havet när vi ändå var där.
Av alla oss i gänget, var det bara jag och en till hund som ville bada!
Matte, hur kan man inte vilja skvätta i vattnet va!?? 

Pricken över i:et på denna trevliga träningen var ju att det var en helt underbart solig vårdag!

Stort tack till våra tränare Eva och Claudi som gör allt detta roliga för och med oss!


//Mattes fina vän som numera bor i Stockholm har varit nere i Skåne och hälsat på.Hon har en Malle som är lika gammal som mig så vi busade ju massor såklart!

Som vi sprang!

Sen började Arax att jaga mig, och det va ju inte lika skoj tyckte jag, 
så jag skällde lite på honom hihi!

Sen tog jag sats....
Sprang mot honom...
Och slutligen satte jag mig på honom

Matte sa till mig att jag skulle vara snäll, annars får jag ju inga vänner!
Men min Matte förstår inte alltid oss hundar. Vi bara busade juh!

Men Matte, du, vi bara leker juh!
Se, vi är ju bästa vänner nu! <3

Har ju glömt att visa er denna lilla video.
Hihi, behöver ni hjälp med att öppna era påskägg nästa år säg till!
Rätt så smart om jag själv får säga det :-)

Nu längtar vi efter sommaren va?

//Kelly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar