onsdag 8 april 2015

Date med Rikki och framsteg med vardagslydnaden :-)

//Vi var hos Rikki häromdagen. Vi börjar ju bli ganska så stora nu, så nu är vi allt lite lugnare när vi ses, visst är vi Matte?

Okej då, emellanåt får man ju busa lite...

Jag jobbade även vidare på mitt projekt att lära Rikki att gilla vatten...

...men jag tog det lite försiktigt först, får ju kolla av djupet innan jag plumsar i.
Säkerhet är A och O förstår ni!

När vattendjupet är till min belåtenhet, ja då finns det inget som stoppar mig!
Full fart framåt, hoppa nu i din mes! Jag ser ju att du vill!

Kom igen Rikki!
Vatten är ju skitskoj!!!

Nehepp, jag får väl komma på något annat sätt att få i honom i vattnet!

Nä, nu får vi hitta på något annat.
Matte föreslog snabbt vila. 
Skoj hon är då

Men till sist växlade vi ner ett par växlar <3


//Träningen går framåt! Jag och Matte börjar förstå varandra mer och mer. Och vet ni? Det blir såå mycket trevligare tillsammans när man talar samma språk!
Säger Matte sitt, så är det visst det som gäller. Det är inte okej att lägga sig då.
Kallar Matte in mig, är det visst inte okej att dra en reva längs skogsstigen först, utan man ska komma direkt!
Säger Matte nej till att gräva upp den nyplanterade rosbusken, får man inte ens göra det lite till, utan man ska visst sluta upp direkt.
Men jag menar, hur lätt var det att förstå vad virrtanten ville innan?
Hon skrattade ju ibland när jag flippade ur? Jag trodde ju att det var en lek då ju...
Och ibland var det "okej" att fortsätta ett litet tag till fast hon sagt nej.
Då var det ju inte så lätt för mig att förstå vad det var hon verkligen ville. Visst?
Nu är Matte och Husse mycket tydligare med vad dom vill. Och det tackar vi Petra för! Och såklart även våra nya tränare, Eva & Claudi!
Både lek, rastning, vanliga kisserundan och träning är såå mycket roligare nu!!! Men glöm inte bort Matte....jag är inte så gammal! :)

Men när man är ute och rastar med gänget får man busa om man vill....

...visst får man Matte?
För sen när du kallar in mig kommer jag ju som ett skott! 
Ibland... Haha!

Och när man slappar får man oxå göra lite som man vill såklart.

Tills vi hörs igen:
Njut av vårsolen!

//Kelly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar