måndag 20 april 2015

Äntligen lite sol och värme och en tur på Järavallen

//Jag och Matte vart iväg på utflykt. Först körde vi till en djurbutik och köpte mig en ny fäll och ett nytt koppel till Matte. Matte har höga krav när det gäller koppel ska ni veta, haha! Jag kan ju tycka att det är lite onödiga pengar då jag helst går lös.
Men tydligen får man inte göra det hur som helst visst.
På vägen hem stannade vi till vid Järavallen, ett väldigt fint strövområde, där vi gick en sväng. Underbart väder och underbar natur!

Matte, känner du dig nöjd med det nya kopplet du har i handen, haha!

Jag menar, vad ska du med det till??
Jag sköter mig alltid utan koppel...

...men du, nu kan vi väl busa lite va?
Förste man ner i diket är en mes, hänger du med Matte!?

Eh, nä, det gjorde du inte, haha!

Matte, det här är mer din stil va?
Jag ligger ner ett tag så du kan ta några bilder <3

<3

Matte, jag tycker jättemycket om den nya fällen!


//Husse och jag har jobbat lite.
Husse skulle fixa till ett planteringsbord till Matte. Tanten ska visst ha det bekvämt när hon planterar blommor, hihi. Plus att det kan användas som ett trimbord till mig!
Jag gillar att stå på det ute i trädgården. Under tiden som Matte fixar till frisyren på mig, står jag och spanar in omgivningar. Perfekt höjd för att se precis över staketet!

Husse jobbar och jag kollar så att allt går rätt till.

Eh, du, Husse, nu välter du ju nog det där bordet!

Men vad?
Small han av!??

Men hörrdu!
Nu trillar det åt andra hållet!!
Husse, hur går det egentligen!!?

Nä, det är nog bäst om jag håller mig undan känns det som.
Jag fortsätter på mitt egna lilla projekt här.

Du, Matte, jag har grävt klart nu. 
Du kan plantera precis vad du vill i gropen nu, bara det är ätbart tack, 
kom nu så går vi ut igen va!?

//Kelly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar