söndag 7 december 2014

Sista träningen och cirkusen var ett faktum

//Jodå så att...
Det var sista gången på träningen i onsdags och givetvis vart jag ju tvungen att spexa till det lite.
Hur kul är det när allt går som det ska?

När vi skulle köra lag stafett och jag och Matte skulle ställa oss vid den orange start konen, då började jag att värma upp med lite Zlatan trix med konen.
Ja jisses vad jag trixade! Såklart skrattade alla och det blev genast mycket festligare och jag ökade på tempot lite!

När vi väl var redo för start, jag och Matte, då jäklar vart det stort fokus på att vinna!
Jag skötte mig exemplariskt och vi klarade alla momenten utan problem!

Sen när det var min lagkamrats tur, tyckte jag att det vart himla tråkigt igen då alla tittade på honom och inte på mig, så jag passade på att backa ur halsbandet när Matte minst anade det och satte sådan fart att Matte lade sig som ett streck efter mig! Riesenryck deluxe var ett faktum.
Som alla skrattade runtomkring och som jag for rundor och bjöd in till lek!
Till slut fick dom tag på mig och allt vart i sin ordning igen. Ett litet tag i alla fall :)

Jag fick i alla fall mitt diplom!

Rätt så trött på kvällen, slocknade på soffan. 
Jag bredde ut mig över hela divanen, så Matte och Husse fick sitta i andra hörnan :)


//Sen har det varit lite julstök här hemma! Matte och Husse har bakat pepparkakor. Min Matte skulle tillreda en sak som man tydligen målar på pepparkakorna, kristyr heter det.

Det skulle vara ättika i kristyren. 1 tsk.
Men hon tyckte att dom små teskedarna hon hade inte var tillräckligt stora om man jämförde med bakmåtten. Min Matte tog då lite på måfå då hon inte tyckte sig behöva bakmått till en liten stackars tesked.
Hon tog i tre st "små" teskedar... 
Haha, som jag och Husse skrattade när hon helt plötsligt började fryna på näsan där hon stod och målade kakorna.
3 st pepparkakor blev målade, av hälsoskäl lät hon bli dom andra :)

Kanske skulle gå efter receptet nästa gång Matte?
Dessa blev inte allt för smakliga va?
1 tsk är alltid 1 tsk, det har min Husse sagt

Efter att ha gett upp med ättikakristyren var det dags för fika för oss alla. Givetvis tyckte Matte att jag oxå skulle få min alldeles egna och första "pepparkaka".
Jag satt som ett ljus när hon tillverkade den.

En knäckebit med mild mjukost på i stället för ättikakristyr!
Och ett K för Kelly :)
Vilken fest hörrni!

Varenda liten smula gick ner :)


//Vi har varit och hälsat på hos Mattes mormor och när vi skulle därifrån testade vi att åka något som heter hiss! Läskigt till en början, men som för det mesta så blir jag ganska bekväm med det efter en stund.

Jag tog såklart bästa platsen vid fikat

Eh, Husse, vad är nu detta!?
En gigantisk bur!??

Hmm, men jag är ju allt lite nyfiken ändå...

...något godis gömt här kanske...

...Husse! Det FANNS godis här juh!
Varför sa du inget direkt för!! Yes!

Men jisses, nu rör hela buren på sig juh! 
Tufft!

Jag klarade av hissträningen bra! Gick ut från hissen som om inget särskilt hänt :)

//Kelly

1 kommentar: