lördag 20 december 2014

Jul på stan och vad Matte o Husse snålat in på granen då!

//Vi har varit inne i City och miljötränat. Jag har lite svårt för det där förstår ni. Jag blir så lycklig och glad av allt som sker omkring mig att jag är totalt okontrollerbar emellanåt. (enligt Matte och Husse då, jag personligen ser inget större problem)

Husse, varför har inte vi en lika stor gran hemma för?
Lite snålt kan jag tycka. 

Hihi, en tant kom fram till Husse när vi stod vid granen och frågade om jag var en Riesenschnauzer. Hon verkade helt chockad av att se en Riesen på stan!
Husse svarade stolt, jajemen, om inget annat syns det kanske på energin? ;)

Tanten kom fram efter att ha frågat Husse om lov, och hon tyckte att jag var såå fin och så fint klippt i ansiktet =) Hon hade haft tre stycken Riesenschnauzrar berättade hon. Det innebär ju att vi är ganska så trevliga vi Riesen, visst är vi det Matte? Man vill gärna ha flera stycken, helst på en gång, visst vill man det?

Jag tyckte att hon verkade helt på det klara den där tanten, visst Husse?


//Matte försökte att fånga ett av mina tokiga ryck på video, men ni vet, jag har ett sånt där sjätte sinne för att känna av när kameran åker fram, så det riktiga fnattet vart redan lååångt över och förbi.

Matte, se upp!!!

För att sedan återgå till att bli kopplad och bli en helt "normal" hund, som om inget särskilt har hänt...
Det är jag det!

På tal om normal.
Sitta i framsätet är ju självklart när jag och Matte satt och väntade på hennes kompis som vart inne och handlade. Hur kul är det för Matte att sitta där alldeles ensam?
(Självklart satt jag säkert bak i buren sen när vi körde iväg)

//Vi var och hälsade på Mattes jobb häromdagen. Och jag fick en jättegod godis som var formad som en tandborste! Som det knakade och lät när jag smaskade i mig den!

Inger sa att jag störde henne i hennes arbete när jag smaskade så, haha!

Oxå fick jag denna presenten av Inger!
En reflex bandana till mig, 4 st tass reflexer oxå självklart en reflex till Matte och Husse.

Matte säger att jag är söt som socker, visst är jag? <3

Nu ska vi hålla kväll, strax käk juh, om vi orkar resa oss förstås=)

//Kelly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar