onsdag 10 december 2014

7 månader idag och lite tips på kul aktivitetslekar inomhus!

//Tjohoo!
Jag är snart inte Matte och Husses lilla bäbis längre! (Matte säger att det är jag visst det)
7 månader, "tonåring" och full av nyfikenhet!

På tal om tonåring... Alltså min Matte... Hon och Husse kom hem efter att varit iväg en sväng och hon vart helt knasig när dom kom hem.
Hon åkte iväg lite hängig och gnällig och kom hem som en tossig tant.

Jag tänkte bara att nu är väl i alla fall den kokta sparrisen rökt....
Tydligen hade hon träffat på någon i kön till kaffestället...

Magnus Carlsson och Matte står och babblar


//Lite aktivitetslekar blir det ju en del av här hemma. Matte brukar försöka att hitta på lite olika saker. Så att jag kan få jobba ett litet tag med mitt huvud. Oftast går det sådär, för jag är så stark och snabb att det mesta tar slut på sisådär en 10 sekunder.
Men häromdagen lyckades hon lite bättre.

Hon tog en liten plastflaska, såklart Apotekarnes Julmust nu till jul, som jag för övrigt tycker är jätteskoj att leka med. Men nu hade hon lagt i ett litet lammsticks i den! OCH tryckt till flaskan så att det inte gick att skaka den som jag brukar göra för att få ur godisen.

Hmm, jag luktar godbiten, den finns här i...

Om jag gör ett litet större hål här kanske...

Nehepp, men den finns ju där, jag tom ser den juh!

Men alltså.....

Nä, du Matte, jag erkänner.
Den här var allt lite knivig denna. 

Jag höll på i säkert 10 minuter denna gången, sen blev Matte för orolig att jag skulle börja demolera flaskan och få i mig småbitar, så då hjälpte hon mig lite :)

Sen tog hon fram några formar, såna man har till att göra mandelmusslor med (Nä Mattemor, det var inte dom vi fått av dig, detta var Mattes egna)
Dom är ganska svåra att greppa tag om, så hon lade dom upp och ner och under varje form la hon en godis.
Tror ni att det var roligt eller!?
Dom lät, högt! = mycket behagligt tycker jag
Dom rörde sig! = mycket festligt tycker jag

Utspridda på golvet med varsin godis under

Jag i full färd med att försöka lösa detta...

...dom är hala dom rackarna...

Men ni ser i bakgrunden, jag har lyckats med några!

Matte säger att det är inget att rekommendera med formarna som ni tänkte använda till julbaket såklart.
Förstår inte alls vad hon menar... Som ny juh?

//Kelly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar