tisdag 2 december 2014

1:a advent, jul i sikte och hjulskifte på det!

//Ja men herre min Köttbullemakare, alltså min Matte och Husse...
Husse har burit fram låda efter låda till Matte.
Jag trodde först att vi skulle flytta eller något, men Matte förklarade för mig att det "bara" var hennes julpynt.
För det första: Bara? Vi snackar mååånga lådor Matte.
För det andra: Vad är julpynt Matte?

Jag förstod snart vad julpynt var. Upp ur lådorna, omsorgsfullt inlindat i papper, tog Matte fram den ena efter den andra röda gubben med vitt skägg och röd luva på huvudet. Vi snackar massor av sådana lustiga figurer! Dom kallas för TOMTAR!

Jag tänkte genast: Är detta en ny lek Matte? Ska vi se vem som äter upp alla dom där tomtarna snabbast? Eller ska man välta dom snabbast möjligt eller hur tänker vi här?

Matte förklarade lugnt och fint att detta är värdefulla små söta ting som sprider julglädje.
Dock långt ifrån så värdefulla som du är då Kelly påpekade hon snabbt och pussade mig på nosen.

Säkert att vi alla får plats här hemma när du satt upp alla dom där tomtarna Matte?

 En kopp kaffe på det innan vi sätter igång och julpyntar?
Jag fick själv fixa kaffet. Ingen service alls här i detta huset inte.

Men jag tippade bara muggen så att precis den mängden jag ville ha tippade ut.
Jag välte inte ens den.
Skickligt va? 


//Den här "julen" verkar vara en himla trevlig grej. Matte och Husse har klätt huset med en massa lampor, och Matte har satt en fin liten minigran på uppfarten. Den granen är särskilt rolig att skoja med Matte med. Jag går fint sidan om henne, sen precis när vi passerar granen, viker jag av och tar med mig en sådan där minikula som sitter i granen och glittrar, hihi.

Sen igår morse kallade Matte in mig i lilla rummet och vet ni!!?
Kolla in vad där hängde till mig!!

Matte hade hängt upp adventskalendrar!
En till Husse, en till mig och såklart en till henne själv :)
Den finaste, den nedersta, har jag fått av min Moster :)

Matte varför har du hängt dom så högt upp för, då kan jag ju inte ta själv juh!? 

 Inuti min lucka fanns det ett sådant här smaskigt ben!
Tror ni jag blev glad eller!?

Japp, det smakade perfe!


//Jag har även hjälpt Husse att byta hjul på Mattes bil. Om det var uppskattat eller ej det vet jag inte. Men dom blev ju bytade i alla fall?

Du Husse, behöver du en hjälpande tass eller?

Säkert? Jag menar jag tror jag vet exakt vad detta går ut på!

Kanske ska ta och tvätta av den här kärran först eller? 
Jag kan fixa det om du vill!

Nu ska vi visst baka pepparkakor här hemma! Ses!

//Kelly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar