måndag 8 september 2014

Stora tjejen nu, 17 v och tandlossningen är i full gång!

Idag har Matte varit sådär skoj. Hon skulle på och peta på ALLT! Mina tassar, mina klor, mina öron.
Jisses vad hon höll på tanten. 
Men det gjorde inget, för efteråt fick jag ett märgben! Så himla gott och himla skönt att tugga på. Det hade legat i kylen så det vart kallt och mysigt för mina tänder.
Dom få tänder jag har kvar vill säga. Jag har tappat 5 tänder och fler är på gång!


 Måste ju säkerhetskolla detta här benet innan jag slafsar i mig det

Efter kollen blev jag helt uppslukad av det !
Jisses Amalia vad det var smaskens.
 Såpass att jag tog det i munnen i ett fast grepp, gick ut och kissa, utan att släppa det från mitt grepp och tillbaka in igen.
Tänk om någon skulle få för sig att ta det ifrån mig!?

Till slut när jag blev trött i ögonen, lade jag mig i Mattes knä med märgbenet i munnen. 
Där vet jag att det är i säkert förvar. Ni förstår, min Matte är väldigt kräsen, så hon kommer garanterat inte att käka upp det för mig.


Jag har börjat förstå att det inte är någon mening att skrika och bitas på Matte när det ska klippas klor. Hon ger sig inte. Hon viker inte ett tum längre! Hon har mig på  rygg i sitt knä när hon ska klippa och tar tag i mig med en fast men mjuk hand. Det känns tryggt. Mycket kel och lite allvar. 

När jag börjar bli uttråkad, (enligt Matte efter sisådär en tio sekunder), tar hon tag i mina framtassar och börjar pussa på dom lite, och då känner jag mig väldigt trygg i situationen igen och lugnar ner mig. Så nu går det riktigt bra tycker vi båda! Vi tog bara en tass i taget i början, men numera tar vi två varje gång och jag måste erkänna att det är ganska så mysigt =)

Jag hjälper såklart till med att ta fram trim- och klippväskan.

Jag finns alltid till hands!

Nyklippta klor, hår bortklippt under tassarna, öronen rensade och underull skrapad. Jag är som ny igen ! Dags för nya upptåg ! 

Igår vart jag hos min kompis Chicco igen. Oj, oj vad vi busade! 
Han är riktigt skoj den där, för han gillar oxå att springa runt i timmar, hehe, nästan i alla fall!
Ni förstår ju såklart att jag är den piggaste och bästaste av alla, visst förstår ni det ?

Hörrdu din spellevink, vi ska vara med på bild nu, kan du kolla in i kameran eller?

Du där bakom kameran, Kelli verkar inte riktigt greppa grejen här?

 Vad snackar du om?

Hörrdu, ville du mig något eller?

Ska vi pussas lite?

Äh, roligt och ligga still då. 
Nä nu drar jag!


Husse och Matte säger att jag är en typisk Riesen när det kommer till att slappa.
Dom tycker jag har läckra viloställningar.
Förstår ni vad dom syftar på?

Vila i Husses hand är fint

Perfekt att ligga och slappa under soffbordet

Hörs snart igen, jag har ju mycket att dela med mig av !
//Kelli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar