fredag 19 september 2014

Foderleverans till dörren...

...vilken fest!
Postmannen knackade på vår dörr idag och vet ni vad han hade med sig!?
Mitt nya foder!!!
Helgen är räddad!

Jag kollar in så att allt är okej och att ingen annan varit och tjuvat på min mat.
Matte o Husse, det är okej. Ni kan öppna paketet nu! 

Mycket nöjd. Nu hoppas vi att detta fodret funkar bättre för min lilla mage!

Matte och Husse är tydligen inte helt nöjda med skiten jag släpper från mig. Ibland är jag lite lös i slutet av "korven". (För er som kände att detta var av intresse)
Men nu har vi varit hos veterinären och tagit prover för att se så att allt är okej med min mage. Jag är ju pigg och glad och jag växer verkligen som jag ska!
Veterinären tyckte för övrigt att jag var en förtjusande valp!
Det gladde såklart Matte och Husse :)

Vi skulle i vilket fall som byta foder, eftersom jag uppenbarligen inte funkar helt optimalt på det jag har idag. Sen ska vi även avvakta provsvaren och se.
(Matte och Husse ska ju då plocka skit i tre dagar, för att sedan skicka iväg labbet)
Men veterinären trodde och hoppades på ett foderbyte. Så det hoppas vi alla såklart!
Nu ska vi testa Purina ProPlan Lamm med Ris
Något högre fiberinnehåll bla. Håll era tassar och tummar att det funkar!


Vi har varit hos Mattemor i veckan.
Plötsligt hoppade det här monstret fram när vi var nere i källaren!!!

Jag skällde såklart som en galning för att varna alla för detta hemska monster, men jag insåg ganska snart att det var ju min älskade Matte! Så då sprang jag fram och pussade på henne såklart!
Husse sa att han sagt åt henne att hon måste sminka sig innan hon går utanför dörren! Hihi

Jag försökte att snacka ihop mig med dom två Dvärgisarna som Mattemor har, för att kanske kunna leka lite.
Men dom är ganska så tråkiga på det planet ibland.

Hörrdu, kan vi inte busa lite då?

Men, hallå, kom igen, så tråkig man kan vara då!

Matte då? Kan vi inte? Snälla, bara hoppa och bitas lite och så? Snälla?

Men visst, jag kan absolut tänka mig den där leverpastejmackan där uppe om du absolut inte vill busa med mig just nu. Jag kan väl få smaka lite bara?


Jag var ju då på valpkurs i måndags. Mycket festligt kan jag ju meddela!
Så många hundar där var! Och en massa människor! Visst var alla där bara för min skull, visst var dom det Matte? Visst var dom?

Så här fint satt jag och lyssnade på tränaren emellanåt!
Ser ni, kopplet är inte sträckt! :)

Jag träffade en jättefestlig kompis oxå! 
Diego heter han och vi ska ses en dag i skogen! Matte var mycket bestämd med att jag inte fick busa med någon på träningen. Vi är här för att träna sa hon. 
Jaja. Man kan väl göra både och kunde jag ju tycka. Men ikke.

Vi hade i alla fall superskoj ihop när träningen var slut!


Mattes kompis har varit på besök hemma hos oss, och Matte och Husse undrade vad hon gjorde med mig när hon kom innanför dörren. Jag bara sjönk ihop och mös när hon klappade mig. Husse undrade om hon gav mig något lugnande när hon kom in.

Men vad? Det är väl precis så som jag brukar uppträda när det kommer folk väl? 
Vad är det ni är så förvånade över?

 

Mina tänder trillar som på löpande band. Jag har bytt hela främre tandraden nertill, och nu har även kindtänderna börjat att lossna. När jag och Matte lekte med trossen häromdagen, sa det "klonk" och en hörntand trillade ut på golvet. Matte rös visst till, den var ju rätt så mycket större än alla dom andra som trillat, hihi.

Nope, det är inget popcorn, det är min tand:)


 //Kelly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar