måndag 15 september 2014

Är det där en valp!?...

...ja, det var vad en kvinna sa till min Matte på vår runda häromdagen.

"Ja, det är väl klart att det är", svarade Matte.
Kvinnan svarar: "Ja, men den är ju så stor!"
Matte svarar stolt: "Hon är bara 18 veckor gammal och hon kommer att räknas som valp i minst 5 år till. Men ja, stor är hon och större kommer hon att bli."

Haha, hon är ju inte riktigt redig den där, min Matte alltså. Valp i minst 5 år till, vad menar hon med det!?

Vi har varit på skogspromenad, fast utanför skogen, så jag fattar inte riktigt vad som menades med "skogspromenad" egentligen. Hehe, men skoj hade vi!
Jag fick springa lös en hel del vilket jag bara älskar! Koppel är inte riktigt min grej alltid.
Det påstås att jag har selektiv hörsel. Någon som vet vad som menas med detta?

Gå på grus och sen ta fart så att det verkligen ryker damm runt oss alla, det är skoj vet ni!

Kolla sig omkring och känna in alla nya dofter och intryck...

Men vet ni, jag KAN faktiskt gå väldigt fint, när jag själv vill förstås.
Titta så söt man kan va då<3

Upptäcksfärd

Lite koll har jag dock så att människorna hänger med.

När vi kom hem var jag lite övertrött. Jag skulle ha tag på ALLA leksaker och ben på en och samma gång! Jag sprang runt, runt och till slut nöjde jag mig med ett ben och min rävplysch.

Ben i munnen och leksak under tassarna
 
Är jag inte bedårande söt?
(Jo, när du sover, tillade Husse snabbt=) )

Jag och Husse var ute och gick vid ån häromdagen.
Hihi, så himla skoj när vattnet porlade däri! Husse fick hålla hårt i kopplet för att inte han oxå skulle hamna i ån.
Han vågade visst inte släppa mig, då han var rädd att jag skulle göra mig illa på dom hala stenarna.

Hala stenar? Jag hade "stenkoll", på läget, haha!

Husse! Kolla in det här då! En megajättestorgigantisk vattenskål!!!

Men du, kom igen va, släpp efter lite på det där kopplet är du gullig?

Husse, husse, det finns mer vatten härborta!!! Kolla!

Efter doppet i ån, satt jag och Husse och bara tog det lugnt och njöt av omgivningarna. Jag kan ju som sagt vara väldigt lugn oxå, det framgår bara inte alltid här i min blogg. Hur kul är det att skriva om!?

Nu ska jag iväg på min allra första valpkurs! Rättare sagt, Matte och Husse ska lära sig hur man hanterar oss bedårande varelser. I dag är det bara jag och Matte, Husse jobbar nämligen :(
Önska oss lycka till!

Matte sa nyss att hon skulle passa på att spana in alla andra människor på kursen och se om dom också har rivmärken på armarna och på halsen, tassavtryck på alla kläder, och bitmärken i rumpan på byxorna.

Vaddå? Tror hon att hon är unik Matte eller!?

Jag är ju bara valp.

I 5 år till. Minst :)

//Kelly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar