onsdag 10 september 2014

4 månader idag och lugnare än någonsin! Nope =)

Det har varit full fart med "kusinerna" och Mattemor i veckan.
Som vi har busat!

Jag och Dvärgschnauzern Sixxten sätter fart på tillvaron

Jag ligger tätt efter, medan Keilia betar i gräset i bakgrunden...

...jag tar in täten, tar kurvan smidig som en katt...

 ...Husse, se upp! Det är nog bäst om du backar undan lite va!?

 Ser ni, jag är nästan ikapp honom!

Holy crap, två stycken, vem ska jag nu jaga!?

Men hallå? Är ni redan trötta? Kom igen nu va?

Men kom igen, på allvar, ni är väl inga kossor heller? Gå där på grönbete...

  Happ, då får jag väl hitta på något på egen hand då...

 ...vad ska vi hitte po...

 ...inget roligt här...

...inget här...

...hmm, men alltså, om man skulle ta och...

...Tjoho, Husse o Matte, kolla här, kolla på mig, ser ni!

Husse o Matte var för roliga emellanåt. Ett tu tre så vart en av dom borta. Jag nosade och letade och Sixxten och Keilia hängde såklart på. Sen när vi hittade dom fick vi godis och en massa kel! Tror ni att det var roligt eller! Jag bara älskar att få springa av mig!

Vätskekontroll efter en massa bus. Såklart hamnar en del vatten utanför då jag bara måste doppa tassen i för att känna på kvalitén på vattnet

En bra stund på dagen när jag är riktigt, riktigt trött, är att ligga i Mattes eller Husses knä och gnaga på ben

Syns knappt i mina ögon när jag är trött =)

Somnar gott sen, för att efter en kvart ha samlat all den energi jag behöver för att köra på högsta växeln ett tag till innan sänggående för natten!

Måste ju lugnt och fint kolla av ute så att stenarna ligger där dom ska, annars får jag ju ställa i ordning detta på något sätt. Detta brukar jag lösa med att ta sats och springa så fort jag kan, genom stenarna, så att stenarna yr åt alla håll och kanter, sen skrattar jag gott när Matte går och får lägga tillbaka alla igen. Riesenryck kallas visst det :)
Haha, Matte, är det lönt eller?

Tjoho, Matte, Matte, stenarna ligger visst lite väl utspritt nu kan jag tycka.
Kanske borde se efter det där va? =)

På två röda sekunder är jag inne igen, slänger mig i min Bia bädd, som jag för övrigt vill ska ligga uppochner och anfaller min rosa grymtande gris

Matte, du på riktigt, när ska jag få en ny stoor rosa Bia bädd?
(Matte svarar snabbt med: när du slutar att käka upp allt du ligger på)

Hon är känslig den där tanten, tycker ni inte? 

Hinkande av vatten innan sängdags.


//Godnatt på er!
//Kelli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar